Kan arthrose acute pijnklachten geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Kan arthrose acute pijnklachten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 10:59

Vraagje over arthrose dus. Haha!

Mij is laatst verteld dat een paard met arthrose van de ene op de andere dag kreupel kan zijn. Mij leek dat erg onwaarschijnlijk omdat arthrose een slepend proces is wat er niet van de ene op de andere dag zit. Het lijkt mij logischer dat een paard met arthrose steeds iets stijver en moeilijker zou bewegen voordat je er achter komt dat het dier arthrose heeft.

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Verward


Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:05

mijn paard was heel licht onregelmatig (dierenarts zag t, ik had t in eerste instantie niet eens in de gaten). ingespoten en na 3,5 jaar werd ie wat korter in zn bewegingen. na laten kijken, wederom ingespoten, moest binnen 3 weken weer in orde zijn. niet dus...hij was slechter dan voor ik naar de kliniek ging, en toen is het heel snel slechter geworden. het kan dus heel langzaam gaan (als je er in beginstadium achter komt), maar als je niets in de gaten hebt kan je paard ineens veel gaan struikelen en kreupel gaa lopen. het ene paard laat dat natuurlijk ook veel meer zien dan de andere...

sjalalala....twiedeliediedie!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:52

nou het kan wel.
maar wat is acuut, voor jij het merkt heeft je paard waarschijnlijk al veel langer klachten gehad.
vandaar dat ie misschien ineens kreupel loopt.
ik heb een paard gehad die had aan beide kogels zware arthrose.
ik merkte er niets aan, jong beesje, niet veel gereden enzo.
was hem aan het opbouwen en reed hem zeg maar 2 a 3x per week.
was wel wat sloom, maarja zat ook niet lekker in zijn haar enzo.
maar na een glijpartij in de wei liep ie dus wel van de een op de andere dag kreupel.
zal wel de druppel geweest zijn voor hem denk ik.
toen is het onderzoeken enzo begonnen en bleek ie dus arthrose te hebben, ook nog eens beide hoeven hoefkatrol.
maar met spuit liep ie daar niet echt mank door want hij bleef nl mank lopen dus door de arthrose.
het paardje kreeg je ook niet vet gevoerd, wat hij allemaal aan eten kreeg wil je niet weten maar zo mager als wat.
later bleek dus van de pijn, heb hem ook met pijn in me hart in moeten laten slapen.
we hadden hem nog maar een half jaartje, waarvan we zeker 3 maanden bij de dierenarts gelopen hebben.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:30

Mijn vorige paardje had ook atrose.
Bij hem was het de ene dag beter dan de andere.
Soms ging het dagen goed, en dan ineens haalde ik hem van stal en was hij stokkreupel.
Vooral met omslag van het weer, zeker met kou.
Ik gaf hem iedere dag beweging tegen het stijf worden.
Maar als hij op stal veel gelegen had, of in een verkeerde houding, dan merkte ik dat gelijk.
Dus ik denk dat het wel kan. Maar goed ik weet ook niet wat jij onder acuut verstaat!
In ieder geval veel succes Knipoog

a dirty mind is a joy forever

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 15:28

Hoe acuut het was...? heel acuut dus! Haha! Paard liep super en van de ene op de andere dag was hij kreupel vanuit de linkerschouder en dat is hij al zeven weken, zonder enige verbetering. Staat nu op ontstekingsremmers, dus even afwachten wat daarvan het resultaat is.

Iemand vroeg mij of het geen arthrose zou kunnen zijn, vandaar mijn vraag... Knipoog

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:28

Ik ben geen da, maar ineens van ene op de andere dag zoals je aangeeft lijkt me dat dat niet duidelijk artrose zou kunnen zijn. Kun je er geen scan van laten maken?

De liefde van een dier is onbeschrijfelijk!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 09:12

Pepcel: mijn paard is onder behandeling van een DA, dus mocht er geen verbetering inzitten dan volgt verder onderzoek in een goede kliniek, waar ze dus wel foto's en/of een scan zullen maken. De DA heeft het overigens helemaal niet over mogelijke arthrose gehad hoor, was puur een vraag van iemand aan mij, waar ik een beetje over in zat....

mais
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:17

Mijn pony had ook artrose al vanaf d'r 16e maar eerst nooit iets van gemerkt op een dag ging ik rijden en was ze opeens super kreupel maar daarvoor liep ze wel ietsje onregelmatig.

mais
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:17

o ja dat was toen ze 20 was

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:37

Hoi Mieke,
Kan ik zeker begrijpen, als je kijkt naar waar ze last van heeft. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor jou en je paardje. Succes!

De liefde van een dier is onbeschrijfelijk!

SassyRanch
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:43



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Cemlys, Froukje, Melzazu en 12 bezoekers