Wat te doen bij builen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Wat te doen bij builen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 10:29

Dennis is op het moment een merrie aan het dekken op het land en af en toe krijgt zij het in haar bol en mept Dennis bijna in elkaar(wat ik niet echt erg vind omdat Dennis normaal iedereen in elkaar mept). Maar het gevolg is dat hij onder de bulten en builen zit(met de nodige schrammetjes). Ik hou ze goed in de gaten zodat ze elkaar niet helemaal afmaken, het is af en toe een paar rakke klappen en vervolgens gaan ze gewoon weer rustig staan te eten. Dennis ziet er alleen een beetje knullig uit op het moment met al die bulten en schrammen.

Wat kan ik doen om de zwelling af te laten nemen?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:24

Als de huid niet kapot is dan kun je arnica zalf gebruiken (zelf ook een keer gedaan op aanraden van de DA, nadat het ene paard de deur tegen het hoofd van mijn andere paard had dichtgeknald) Bij mijn paard was het de volgende dag al de helft dunner en na 2 dagen helemaal weg.
oh ja, dit is gewoon bij de drogist te koop

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 23:27

Oh, dat heb ik wel liggen. Maar de ergste buil(is in middels een bult ongeveer ter grote van een halve tennisbal, tussen zijn voorbenen) zitten wel wontjes op. Tot nu toe heb ik het met koud water afgespoelt. Maar het is nog heel erg dik.