[Filmpje] Last van haar tanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Filmpje] Last van haar tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:21

:wave:

Het filmpje wat ik hier zo bij plaats, is best wel lachwekkend en het is ook echt maf om te zien.
Maar ben nou zelf toch wel een beetje aan het twijfelen, dus roep ik de hulp in van Bokt.
Voor mijn eigen geruststelling.. :)

Aanschouw het onderwerp;

Als eerste wil ik even zeggen dat ik haar dit al vaker heb zien doen, maar nooit langer dan een seconde of 30 achter elkaar.
Nu, sinds ongeveer een week, doet ze het constant en houdt dit dan makkelijk een half uur tot een uur vol.
In het begin wel grappig natuurlijk, maar als het zolang door gaat wordt het best wel irritant, want het maakt een hoop herrie.
(Mensen op de manege dachten dat er iemand op een emmer aan het slaan was.) :=

Natuurlijk schoot bij mij ook gelijk even door mijn hoofd dat het wel eens aan haar gebit kon liggen, maar ik stelde mezelf al snel gerust met het idee dat ze November 2009 nog bij de tandarts was geweest.
Hij heeft haar kiezen bijgevijld en ik heb hem gevraagd of ze nog moest wisselen.
Hij verzekerde mij dat ze al gewisseld had, dat er alleen nog 2 (ruinen)tanden door zouden komen en dat ik hem pas over een jaar weer nodig had.

Aan haar tanden is, voor zover ik bepalen kan, niks raars te zien..
Tandvlees heeft een normale kleur, met bitje in is er niks anders aan haar gedrag en ook aan haar eetgedrag is niks veranderd.
Toch blijf ik wel benieuwd naar de reden van deze actie.. verveling? Tevredenheid? Of toch een soort van "stal"-ondeugd..

Ik heb de tandarts vanmiddag al een berichtje gestuurd met de link van het filmpje, maar ben ook heel erg benieuwd naar jullie visie. :j
Hoop dat het me een beetje gerust stelt.

Groetjes, [naam]

Edit; Vergeten bij te vertellen dat ze na een tijd zo "geklapt" te hebben, haar hoofd bijna 90 graden draait en dan iets met haar tong doet.
Heb ik niet op film kunnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Re: [Filmpje] Last van haar tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:22

is dit niet gewoon een tic uit gekkigheid of verveling?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:24

Ze droomt.. Iemand zit op haar rug.. Met een lange stok, touwtje en een heeeeerlijke sappige wortel aan het einde.. :))

Ok, serieus, ik heb géén idee maar heb stiekem wel zitten lachen! Wat een maf paard heb je ook! :')

Ben benieuwd wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:27

Jilletje; Vraag je dat aan mij?

Hannah_Menno; Zou je inderdaad denken hè.. :Y)
Ik wil wel heel graag weten wat het is, of in ieder geval horen dat het geen kwaad kan.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:28

hahaha ja ik heb het idd wel stom neergezet }:0
maar ik heb ook wel n paard gekend en die deed dit als verslaving dus ipv waven of luchtzuigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:29

Ik hoop niet dat het zoiets is.. maar ik dacht daar ook even aan, omdat ze haar tongetje zo houdt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:30

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:31

het paard waar ik het over heb is trouwens een draver, ze kon het echt uren volhouden maar in de mond was helemaal niks te vinden zowel door de DA als de tandarts niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:36

Kim deed het hiervoor ook wel eens, maar nu sinds vorige week dus echt aan één stuk door..
Ze doet het trouwens niet als ik aan het longeren ben o.i.d..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:54

wij hebben op stal ook een paard die het doet maar niet zo lang achter elkaar..
Voor zover ik weet heeft die niks aan zijn gebit maar is ie gewoon een beetje vreemd ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:57

Er zijn paarden die luchtzuigen op hun eigen tong. Het kan zijn dat ze dit per ongeluk heeft uitgevonden en het haar een goed gevoel geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:59

Polly; >;) Wat wil je daarmee zeggen.. :+
Nee, ik snap wat je bedoelt.
Ik hoop dat dat het gewoon is.. :j

Brainless; Ja, dat is ook even door mijn hoofd gegaan.. daarom heb ik ook dit topic geopend.
Ik weet het gewoon écht niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:00

dit heeft niks met luchtzuigen te maken, zie totaal geen spanning in de hals/keelspieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:15

Oké.. dat zit er inderdaad ook niet in..
Ze doet regelmatig haar hoofd heel erg scheef en apart met haar tong.. alsof ze zeg maar iets tussen haar tanden weg wil halen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:15

nou.. dat paard bij ons op stal heeft alleen maar hele aparte dingen... ;) zeg niet dat die van jou niet normaal is :+

Nee, wat ik probeer te zeggen is dat dat paard al heel vaak medisch binnenstebuiten is gekeerd en ze hebben er nooit iets van kunnen maken..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:18

Dit doet mijn paard ook als hij op stal staat.
Is uit pure verveling/aandacht vragen.

groetjes

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:20

iid verveling (aandacht vragen)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:23

weleens aan een maagzweer gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:27

Polly; Dat is wel fijn om te horen.. :)

Nieky1993 en Rene3235; Ik denk zelf niet dat het aandacht vragen is.. daar heeft ze andere methodes voor.
Ze lijkt ook heel erg op zichzelf gericht als ze het doet..

Maaike2800; Nee, daar heb ik niet aan gedacht.. kun je je reactie toelichten?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:28

IS misschien een soort stalondeugd, ben het nog al eens tegengekomen Lipklappen ofoziets heette het. Dat ze er aan verslaafd is geraakt

Oftewel heeft ze stiekem aan vrijheidsdressuur gedaan en is ze kei fier dat ze het lipklappen zichzelf heeft aan geleerd en wil ze je dat tonen. 'Kijk baas wat ik kan, helemaal zelf geleerd' :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:41

Heb even gekeken naar de symptomen van een maagzweer, maar dat is absoluut niet op Kim van toepassing en ik zie ook niet echt het verband met haar lippen.

Tempus; Ik heb even gegoogled, maar kom maar 2 resultaten tegen.. :=
Ja haha, dat laatste kan ook nog. :D

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:48

KoudbloedKim schreef:
Heb even gekeken naar de symptomen van een maagzweer, maar dat is absoluut niet op Kim van toepassing en ik zie ook niet echt het verband met haar lippen.

Tempus; Ik heb even gegoogled, maar kom maar 2 resultaten tegen.. :=
Ja haha, dat laatste kan ook nog. :D

ow ik googelde het en kwam 4 resultaten tegen :P is nu ook weer niet zoveel meer. 3 keer stalondeugd en 1 keer truckje.
IS toch echt heel raar om te zien. ook hoe ze haar tong tussen haar tanden houdt als ze klapperd. Lijkt wel of ze het fijn vindt ( en dan denk ik meer richting stalondeugd, paarden doen het omdat er een hormoon vrijkomt en ze daar aan verslaafd geraken).

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:05

Omg, ik heb er hier ook zo 1tje lopen. Ook dat hoofd draaien en zo precies met de tong tussen de tanden prutsen...

Veearts en tandarts lieten me allebei weten dat het onschuldig is. Blijkbaar zijn sommige paarden meer oraal ingesteld als anderen, ze ervaren het als prettig en op momenten dat ze niets te doen hebben en zich eigenlijk vervelen, gaan ze maar met de mond spelen...
Verder zou het ook meer voorkomen bij paarden die 'eetverslaafd' zijn }:0 , dus meer de koudbloedachtigen,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:11

Tempus; Het is inderdaad heel apart om te zien. :)
Dat tongetje zo tussen haar tanden..

Horsetopia; Dat komt ook wat meer in de buurt van mijn gedachte.
Het past wat meer bij Kim.. :j

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:19

En dat doet ze dus een half uur tot een uur? Vervelend zeg... Wel benieuwd wat de oorzaak hiervan is...