iemand advies over 'luchtzak'?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sanderijn

iemand advies over 'luchtzak'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 17:36

een kennis van mij heeft een haflinger
nou is ie een maand of 1,5 terug ziek geweest,waren de lymfeklieren opgezet en had hij iets koorts,dit was echter snel over,en het virusje was doorgebroken.
echter nu heeft ze hem genoeg herstel rust gegeven en de rechterkant is ook goed genezen maar de linkerkant is nu nog steeds een beetje dik,ter hoogte van de kaak en hals,precies daartussen.ook de holte boven zijn oog is dik
nu is mijn vraag,is die verdikking bij zijn kaak een luchtzak geworden?
met rijden als ze hem iets laat nageven,dan begint hij het al benauwd te krijgen met ademhalen door die verdikking.
gaat dit nog over?en heeft iemand van jullie dit ook weleens meegemaakt?

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:09

Weet je zeker dat het zijn Lymfeklier niet is???
Ik wil niet jou gelijk bang maken maar is het geen droes???
Het lijkt wel wat op de syptonen die mijn paard vroeger gehad heeft en de DA erbij gehaald en die constateerde droes in carantenne weet ook niet hoe je het schrijft wachten tot het uitgebroken is smeren met een goedje om het proces te versnellen enzovoort na 6 weken mocht hij weer naar buiten toen was het besmettings gevaar geweken.
Ik hoop voor je dat het geen droes is.
Succes ermee

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Tessya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:05

Op die plek zit een lymfeklier, die dan waarschijnlijk opgezet is. Als ze dan nageeflijk moeten lopen, kunnen ze het benauwd krijgen. Ik heb een tijd een paard gereden die deze klier chonisch opgezet had, en als zij nageeflijk moest lopen, ging ze heel zwaar ademen en hijgen.
Ik zou er toch even nog een DA naar laten kijken, anders heb je idd kans dat het chronisch wordt. De DA kan er waarschijnlijk zo iets aan doen.
Succes ermee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie