Aangezien we de merry Cheyenna hebben moeten laten inslapen en Isabel niet alleen kan zijn, waren we heel druk op zoek naar een nieuw paardje.
Nou dat paardje is (voor ons doen) een vriendelijke reus van een ruin (1.65m
) genaamd Wimbledon (Wim) geworden. Een ontzettende lieve knuffel, maar....Isabel wil nog niks van hem weten.
Het begon de 1e dag op wei (Cheyenna was er nog) dat Chey de hele tijd achter Wim aanliep. Isabel stond bij een hoop hooi te eten en Wim continu in de gaten te houden. Wim werd niet goed van Chey (die hartstikke hengstig was op 't moment dat ze hem zag) en heeft haar een flinke mep gegeven...die ze niet zag aankomen omdat ze 3/4 blind was. Was blijkbaar niet hard genoeg, want ze liep gewoon weer als een schoothondje achter hem aan.
Isabel daarentegen ging de confrontatie aan: ze liep op Wim af, ruiken en toen allebei omdraaien en voluit met die hoeven tegen elkaar meppen, of ruiken en op de achterbenen tegenover elkaar. Ze wilde laten zien dat zij de baas was, maar Wim liet zich de kaas niet van het brood eten.
Dag erna hebben we Chey weggebracht naar DA en is ze ingeslapen.
Toen bleven Isa en Wim dus alleen over.
En vanaf het moment dat ze alleen samen op wei staan......is Isabel hengstig.
Hij hoeft maar naar haar te kijken of de plas spuit er uit, niet een beetje...nee echt een straal. Voor de stallen liggen echt banen plas.
Ik ben er natuurlijk niet continu bij, maar de verhouding heeft zich gewijzigd. Als Wim op haar afloopt, dan gaat Isa terug. Als ze dus bij een hoop hooi staat te eten en Wim komt er ook eten, dan stapt ze terugop en staat wat suf te kijken. (Ik heb meerdere hoopjes in de wei liggen, maar uiteraard moeten ze altijd net die van de ander hebben
)Ze laat Wim nog niet echt bij zich komen, maar loopt wel als een klein kind achter hem aan.
Volgens mij is Wim nu de baas, nadat Isabel haar leven lang de baas is geweest bij ons op wei (13,5 jaar lang).
Ik heb Isabel nog nooit zo hengstig gezien. Ik bedoel dat "knipogen" dat deed ze wel eens, maar dat plas spuiten nooit.
Ik vraag me dan ook af....is het misschien (ook) een teken van onderdanigheid?
...Logisch dat ze enorm hengstig is..
. Ik heb mijn merrie een maand terug mee genomen op stage bij een hengstenhouderij/sportstal. Nou je wilt niet weten hoe hengstig ze was door al die mannen die ze rook...
zal wel gaan wennen denk ik 

.
.