Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xThalyx schreef:Hallo Fanny,
Ik ben afgelopen dinsdag naar de Lingehoeve in Lienden geweest.
Ze hebben bij mijn paard foto's gemaakt en hierbij is gezien dat in dr rug onder het zadel 4-5 wervels vernauwd zijn.
Ook is er een scan gemaakt van dr si-gewricht, hier is artrose uitgekomen.
Ze hebbne op de foto ook een botvervorming gevonden op het bot voor de atlas (tussen dr oren).
Om te kijken hoe actief alles is, willen ze een scintigrafie maken. Ik moet nu op de verzekering wachten of ze het gaan vergoeden.
Ben je ook verzekerd? Werd het bij jouw vergoed?
Groetjes Ilona
xThalyx schreef:Sorry voor de late reactie.
Ik heb besloten dat ik geen scinti laat doen omdat het eigenlijk wel duidelijk is waar ze last van heeft.
Ze gaat van mei t/m september het land op, dan kan alles in ieder geval tot rust komen. Totdat ze het land op gaat, longeer ik haar een beetje zodat ze niet stijf wordt.
Ik merk wel dat ze erg aan het bokken is, soms ook als ze druk is. Als ze dan een paar bokken heeft gegeven, lijkt ze een stuk losser van achteren.
Met wat is jouw paard ingespoten? Met coticosteroiden??
Ohja om nog even antwoord op je vraag te geven, mijn paard is 10 jaar.
xThalyx schreef:Ok, jouw paard heeft dus ook meer moeite met de galop?
Mijn paar bokt eigenlijk alleen met galloperen en dan lijkt het idd dat ze het doet om het losser te krijgen. Daarna loopt ze ook een stuk beter en losser van achteren.
Ook met rijden merkte ik het eigenlijk alleen met de galop, ze wilde haar bekken niet kantelen waardoor ze als het ware met haar kont omhoog en naar binnen gallopperde en maakt haar rug bol. Rechtsom had ze dit altijd meer, maar er blijkt ook een grotere plek artrose aan de rechterkant te zitten, misschien dat dit er mee te maken heeft.
Ik ben erg benieuwd hoe ze het land af komt. Gaat jouw paard in de winter naar buiten? Het is volgensmij wel belangrijk dat ze veel blijven bewegen.
oOoKellyoOo schreef:Dokter is geewst, ze heefd kissing spines, verschillende wervels nogal flink, en flinke irritaties heefd ze ervan
Ze heefd nu spuiten gekregen dat zorgt dat de irritaties minder worden en de pijn dan ook verzacht word