Mok & rijden??????

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kyan

Mok & rijden??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 20:34

Even een vraagje.... Jerom heeft mok. Dit ben ik goed aan het behandelen maar hij loopt een beetje stijf met zijn mokbeen. Opzich logisch natuurlijk want zo'n plek trekt enorm.

Maar nu het volgende... Kan ik gewoon met hem rijden? Alleen gewoon buiten een ritje maken hoor (stappen) verder niks. Op stal zegt de een namelijk dat hij beweging moet blijven houden en de ander weet het niet.
En longeren lijkt me ook niet echt slim met al dat zand dat in de wond terecht komt!

Hoop dat iemand hier antwoord op weet. En wanneer( hoe) kan je zien dat je paard kreupel loopt?

Groetjes een (hierin) onervaren Gerda Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:17

Mijn merrei heeft ook vaak last van mok, maar ik blijf gewoon rijden. NIet super ritten, maar wel gewoon beweging. Maar NIET in het zand. Dus niet in de bak.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 23:13

Ja... maar trekt (laat ik het ander zeggen loopt ze dan ook stijf)zijn mokbeen dan ook of loopt ze gewoon redelijk goed?

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Mutzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:08

De merrie die ik rijd heeft ook last van mok, dit is al weer bijna weggetrokken maar zolang een paard er niet kreupel door loopt kun je er alles gewoon mee doen qua beweging als je het daarna maar goed droog maakt en er mokzalf of iets dergelijx op doet.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 15:00

Thanx.... ik heb gewoon 20 min. met hem gestapt op het asfalt vandaag. (Althans het meisje dat hem verzorgd. Endaarna lekker in de mokzalf gezet.)

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie