Onder de muggebulten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Onder de muggebulten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 11:58

Vanmorgen zag ik dat onze pony onder de muggebulten zat. Bij de andere is weinig te zien dus waarschijnlijk is zij lekkerder en gevoeliger.
Nu denk ik aan knoflook over het voer te doen. Wie heeft daar ervaring mee, goed of slecht, of weet betere middelen?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:01

Ik geef mn paard knoflook en heb wel het idee dat ie minder last heeft van vliegen dan de andere paarden! Hij stinkt iig wel Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:12

bij kruitvat krijg je muggen spray (zo'n groen met geel flesje)
helpt heel goed,ook best wel tegen vliegen.
tegen de vliegen heb ik van rokale vliegenspray (wel duur maar wel heel goed) en knoflookpoeder geef ik nou idd ook.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:32

Ik heb ook een tijd knoflook gegeven, hielp opzich wel als ie zweette, want dan stonk ie een uur in de wind. Ik maak nu zelf spul van oude thee, azijn en citronella en spuit dat er geregeld op.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:06

Het probleem is ook dat ze panisch is voor dingen die spuiten, smeren enz. Door het voer lijkt me dan het makkelijkst en ook effectiever. Omdat ze, als ze zweten, normaal meer muggen aantrekken maar omdat ze dan extra stinken juist weer niet.
Welke soorten met knoflook heb je allemaal?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:49

ik heb die van sectolin of hoe heet dat merk?
witte emmer,met rode deksel.
gewoon knoflookpoeder.

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:29

mijn pony heeft ook last van muggenbulten maar hij is er gewoon ellergish voor misschien is die van jou dat ook wel.
ik gebruik ook knoflook poeder dat werk wel met rijdrn ook want dan zweet die en dan komt de lucht naar buiten.
Je kunt ook knoflook snippers gebruiken als hij de knoflook poeder niet op eet nog veel sucses ermee.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:31

Ik geef knoflook met appelazijn gaat goed in de bloedbaan zitten en dan prikken de muggen niet meer.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 03:57

Ik spuit Bobby altijd af na het rijden al hij gezweten heeft (insecten komen op een zweetgeur af) en daarna spuit ik hem in met vliegenpsray.. hehe verwent issie eigenlijk he? Knipoog Bloos
In jou geval dus muggenspray ?
en eventueel een vliegendeken gebruiken.. hoewl muggen daar wel langs prikken hè..
Suc-6 Groetjes lissy

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:13

hoi, Ik gebruikte ook altijd knoflookpoeder ,maar dat vonden de gene die mijn pony zijn stak uitmeste niet zo fijn vanwege de stank . Boos! Toen maar vliegenspray gekocht ,wel duur ,maar scheelt een hoop gezeur .