Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Maar bij electrisch komt ook warmte vrij.. en dat lijkt mij dan weer minder prettig voor het paard.
En daarnaast schiet een ervaren TA echt niet zomaar uit met zijn veil hoor..
Mijne doet het iig handmatig en electisch
Maris schreef:Grote nadeel van elektrisch vijlen vind ik de verdoving. Ik vind dat behoorlijk heftig ( paard is ruim 5 uur totaal van slag erdoor ) en meestal helpt de verdoving pas nadat de tandarts klaar is ( mijn paard blijft gewoon vechten tegen het vijlen ).
JaBa schreef:Maris schreef:Grote nadeel van elektrisch vijlen vind ik de verdoving. Ik vind dat behoorlijk heftig ( paard is ruim 5 uur totaal van slag erdoor ) en meestal helpt de verdoving pas nadat de tandarts klaar is ( mijn paard blijft gewoon vechten tegen het vijlen ).
Heftig? Hoe kom je daar bij? Om te beginnen mag je tandarts niet verdoven als hij geen DA is, misschien zit daar je probleem. Verder verdooft onze DA in het bloed. Na 1 minuut heb je al een zeer goed gesedeerd paard. Na drie kwartier, een uur ten laatste is het paard alweer perfect wakker. Dus ik weet niet wat je tandarts geeft, maar hij kent er duidelijk helemaal niets van.