huh melk in uier maar niet drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

huh melk in uier maar niet drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 14:20

Janneke, mijn verzorgpony van 20 heeft nog steeds (een soort) melk in haar uiers. ze is fokmerrie geweest maar heeft sinds drie jaar al geen veulen meer gehad. hoe komt ze dan aan die melk in haar uiers? kan het hengstigheid zijn?

*\o/* *\o/*


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:41

Kan zo maar, er van afblijven en het kan zijn dat het weg blijft, nooit aan gaan zitten want dan heb je een grote kan op een uier ontsteking, mijn "veulen2 is al 4 en de moeder geeft ook nog melk... Sommige paarden hebben dat nou eenmaal, is geen duidelijke uitleg voor, maak je er maar niet druk over. succes met je paardje

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 20:43

gelukkig dat het waarschijnlijk niet ernstig is. stond er toch wel van te kijken

*\o/* *\o/*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:53

Ik heb dat dus ook bij mijn fokmerrie:

zij is vorig jaar 3 keer geïnsemineerd, maar gust gebleven..
Dit jaar is het in 1 x aangeslagen en ze is dan ook begin Maart uitgerekend. Maarrrr, ze is de laatste week al zó dik! Bovendien zijn haar uiers écht opgezet!
Nu hebben we voor de lol eens zitten terugrekenen en het zou kunnen dat de laatste inseminatie van vorig jaar uitgerekend is in eind juli. Maar aan de andere kant kan dat helemaal niet, want ze is gescant en opgevoeld. Eitje was aanwezig en na inseminatie (dit jaar) niet meer.
Ze is ook flink gegroeid in haar nek, het lijkt wel of ze hard in training is, zoveel massa heeft ze...
Zou dat nou een speling van de hormonen zijn???

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:02

Mijn merrie blijft ook met een dikke uier lopen... Niks ernstigs hoor is denk ik en kwestie van een beetje hormonen

She's my lady Lovers

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:07

een van mijn merrie's heeft vorig jaar een veulen gehad en nu geeft ze ook melk als ze hengstig is. Gaat vanzelf weer over als de hengstigheid weg is.
Het wel een gek idee van geen veulen maar wel melk. Ach ja, die leuke hormonen ook Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacksie, Jolynne, Karintich, Leukertje, lilskie, Luca1968, Poekkie, Trendiction en 33 bezoekers