weidegang voor paard met peesklap ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 22:53

Een gekke sprong ?? ALs het daar omgaat kan ik der beter in het ijzer zetten Knipoog
Aan het touw springt ze raar, doet ze idioot en weet zich niet te gedragen.
Ze staat wel op wei goed ingebandageerd, dus de kans om iets " te verrekken" is daardoor veel kleiner

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:03

Moeilijk he, zo'n beslissing nemen?!
Ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat je er goed aan gedaan hebt. Ze zal op deze manier minder kapot maken door in de wei te lopen dan door op stal te staan en 2x per dag met rare sprongen een stukje te wandelen.
En daarbij zal ze zich nu een stuk gelukkiger voelen waarschijnlijk!

Ik zat een beetje met hetzelfe probleem. Anderhalve week geleden ging mijn paard voor het eerst het land in, in een kleine koppel.
Toen ik er 's avonds heen ging stond ze nat van het zweet helemaal alleen in een hoekje...
Ze was de hele middag opgejaagd door een van de paarden.
Ik heb haar weer op stal gezet 's avonds en de volgende morgen bleek ze licht kreupel te zijn.
Ze heeft waarschijnlijk met al het gerace haar schouder verrekt...
Ik heb haar tot vandaag op stal gehouden en aan de hand gestapt. Ze werd hier sjarijnig en vervelend van.
Toen hoorde ik dat ze ergens in het land zou kunnen met maar 1 of 2 andere paarden op een rustige plek, dus na een hoop getwijfel maar besloten om dat te doen.
Vanmorgen is ze er heen gegaan en ze loopt daar nu zo rustig te grazen dat je er helemaal weer blij van wordt om het zien.
Ik hoop dat ze op deze manier ook herstelt, ze blijft er in ieder geval een stuk vrolijker onder en dat zal met jouw paard ook vast zo zijn!
Heel veel sterkte in ieder geval!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:26

Toch zijn er zat veeartsen die absolute stalrust voorschrijven in het begin en daarna 10 minuutjes per dag over de harde weg wandelen. Ik weet niet of dat nu wel de juiste manier is.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:47

moest stalrust, en daarbij 2x daags 3 kwartier over het harde.
Wat echt niet goed vol te houden is als je ook nog werkt.
Maar ze staat nu lekker iedere dag buiten, de pees reageert er niet op.
En ze is niet kreupel.
Super rustig, nog geen 1 gekke pas gemaakt Verward raar paard.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:55

Ja in de regel is het ook zo dat boxrust in combinatie met stappen op de harde ondergrond de kwaal moet verhelpen, maar als je een paard heb die naast je aan het koppeltjeduikelen is dan kan je het zelf ook bedenken dat dit niet helemaal goed kan zijn. Vaak is het dan beter om ze gewoon maar op het land te zetten........

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:54

Mijn paard staat nu ook zo wat op rust..
Heeft wat bobbelige onstekingen inder onderbeen die er aan het uitkomen zijn..Loopt er ook lichtelijk kreupel bij..Ook mij werd verteld om stalrust te houden met enkele minuten per dag op harde ondergrond te stappen..
Nu is mijn paard erook zo een die over het dak heenspringt en heel der stal kort en klein slaat..dus..op de wei gezet,ogen dicht gedaan en omgedraait..Dat beest ging TEKEER niet normaal..
Gelukkig is het been er niet minder om geworden en loopt ze steeds beter,ze is weer helemaal happy en gedraagt zich weer aan de hand,in plaats van enkele enge shows weg te geven..

Groetjes!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:48

Helaas kan ik sinds vandaag ook meepraten over dit onderwerp. heb net gehoord van de DA dat mijn paard een onvervalste peesklap heeft opgelopen. Zijn advies; rust en beslist niet losgooien, ook niet in de wei. Ik moet nog een scan gaan laten maken om wat meer details en de ernst van de situatie te kunnen beoordelen, maar ik BAAL. Dat begrijpen jullie maar al te goed als ik jullie verhalen allemaal zo beluister. Trek er maar 'n half jaartje voor uit zei de DA. Net nu in de zomer de paarden lekker allemaal buiten staan, moet ik die van mij binnen laten staan. Echt ongelooflijk Huilen Frusty - het zij zo, we zullen het ermee moeten doen.