Dikke kogel. :((

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Dikke kogel. :((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 15:08

Bij mijn fjord is nog steeds de kogel een klein beetje dik na ruim 4 weken. Hij heeft in de tussentijd ook nog eens 4 dagen (van een zondag t/m een woensdag) binnen moeten staan, terwijl de dierenarts gezegd heeft dat het weiland het bestte is. Maar een dinsdag moest zijn kogel weer normaal zijn een woensdag dierenarts gebeld. Moeten er foto's gemaakt worden ik gelijk regelen met mijn verzekering (blijkt dat ik een doorverwijsformulier moest hebben maar die had ik dus niet thuis). Net een zaterdag binnen gehad. Maar nu ze weer (vanaf een donderdag) in de wei mogen gaat het weer beter het is nu bijna weg.
Vandaag nog even voorgedraven en toen heeft er iemand van stal even gekeken, maar hij liep nu wel goed. Even later op de spuitplaats voordat ik ging afspuiten even voelen en zijn kogel was niet warmer dan zijn andere kogel.

Wat moet ik nu doen.



Heb deels ook het idee dat hij de boel loopt te belazeren. Met het voordraven onregelmatig lopen en in de wei in volle rengalop met zijn oren naar voren en niets te zien.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:21

Dat zegt niets hoor, mijn paardje had een botsplinter in zijn kogelgewricht en had daar zeker wel pijn aan (en liep dus ook kreupel in draf en galop)
Maar in de wei liet hij zich niet kennen en ging ook rustig in rengalop. Hun pijngrens ligt (helaas soms) vrij hoog.
Ik zou hem stilzetten en afspuiten (kan geen kwaad) tot je weet wat het precies is, kan het ook geen verdere schade aanrichten. Mijn paard heeft nog twee weken lopen rennen terwijl dat achteraf echt niet gemogen had, maarja, we wisten niet wat het was.
Succes!

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 22:24

Stilzetten mocht niet meer van de da, want hij heeft 1 week (boxrust) stilgestaan en toen sprong hij bijna zijn box uit. De da zei dat weiland het bestte was.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:38

hm, ja dan is het lastig, en buiten in een wat kleinere ruimte? Hebben we met mijn paardje ook gedaan, een klein paddockje afgezet, daar is hij rustiger dan op stal.
Maar waarom zegt de DA dan dat hij in het weiland moet zonder te weten wat het is?

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 12:35

Elise schreef:
hm, ja dan is het lastig, en buiten in een wat kleinere ruimte? Hebben we met mijn paardje ook gedaan, een klein paddockje afgezet, daar is hij rustiger dan op stal.
Maar waarom zegt de DA dan dat hij in het weiland moet zonder te weten wat het is?


We weten ongeveer wel wat er aan de hand is. Hij heeft zijn kogel verdraait. En in de paddock doet hij nog steeds gek bokken, steigeren, enz.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 17:54

Nou vanmiddag de da geweest. Een donderdag naar de kliniek toe om foto's te laten maken.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:34

Jeetje dat is wel vervelend ja als je hem moeilijk rustig kunt houden. Succes hoor!

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 20:19

Wat dan betreft is de wei weer het bestte hij laat zich niet zo gauw gek maken (af en toe een sprintje, maar dan wel rechtte stukken voornamelijk). En zijn grootste hobby is gras eten.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 12:33

Zit nu dus heel erg te balen, want ik kan de kliniek afbellen. Geen vervoer.