Geen ervaring met paarden, maar wel met mezelf 
Sinds een half jaar ga ik naar een fysio / acupuncturist die deze behandeling doet voor mijn schouderklachten. Ik vind het zelf echt heel fijn werken, maar tenzij je echt een hele goeie hebt zou ik het niet op een paard laten doen. De behandeling kan namelijk best heftig zijn, en niet elk paard accepteerd dat zomaar.
De reactie van een spier is soms erg sterk, en bij een grote spier(groep) levert dat nogal heftige schokken op (letterlijk, de spier trekt heel snel samen door het aanraken van het triggerpoint). Ik ben zelf altijd erg blij dat ik op zo'n tafel lig 
Ik ken deze twee mensen dus ook niet, maar als je er een goed gevoel bij hebt en ze verstand van zaken hebben denk ik wel dat het kan helpen. Ik heb er zelf in ieder geval veel baat bij, veel meer dan bij de 'traditionele' fysiotherapieen. Het is trouwens geen wondermiddel, je zal toch ook oefeningen moeten (blijven) doen om de spieren los te houden en niet terug te vallen in het oude patroon.
Voor meer info over de behandeling kan je vast wel bij een site voor mensen kijken, of mij PBen, de theorie is hetzelfde lijkt me