Dry Needling, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lordino

Dry Needling, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:19

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met Dry Needling.
Ik heb iets gevonden over Andrea Schachinger en Anne-Marleen van Hemel.
Heeft iemand zijn paard al eens laten behandelen door een van deze twee? Of door een ander?
En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:45

Geen ervaring met paarden, maar wel met mezelf ;)
Sinds een half jaar ga ik naar een fysio / acupuncturist die deze behandeling doet voor mijn schouderklachten. Ik vind het zelf echt heel fijn werken, maar tenzij je echt een hele goeie hebt zou ik het niet op een paard laten doen. De behandeling kan namelijk best heftig zijn, en niet elk paard accepteerd dat zomaar.
De reactie van een spier is soms erg sterk, en bij een grote spier(groep) levert dat nogal heftige schokken op (letterlijk, de spier trekt heel snel samen door het aanraken van het triggerpoint). Ik ben zelf altijd erg blij dat ik op zo'n tafel lig ;)

Ik ken deze twee mensen dus ook niet, maar als je er een goed gevoel bij hebt en ze verstand van zaken hebben denk ik wel dat het kan helpen. Ik heb er zelf in ieder geval veel baat bij, veel meer dan bij de 'traditionele' fysiotherapieen. Het is trouwens geen wondermiddel, je zal toch ook oefeningen moeten (blijven) doen om de spieren los te houden en niet terug te vallen in het oude patroon.

Voor meer info over de behandeling kan je vast wel bij een site voor mensen kijken, of mij PBen, de theorie is hetzelfde lijkt me :j

HorseChica

Re: Dry Needling, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:49

Mijn moeder laat dit doen als pijnbestrijding voor haar fybromyalgie , bij haar helpt het heel erg !!

Heb geen ervaring over dry needling bij dieren/paarden .

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:07

ik heb het ook zelf gehad. deed verrekte pijn en ben er dan ook mee gestopt...

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:41

Op mijn stal komt Andrea langs voor Dry needling en op dit moment zijn de reacties heel positief.
Paarden die vastzitten of een bepaalde problemen hebben, dat spoort zij zo allemaal op. Ze bevoeld het paard en kan dan eigenlijk meteen zeggen wat het probleem is wat jij ervaart, zondat dat je het zelf vertelt hebt.
Met naalden zorgt ze ervoor dat de spanning van de spieren afvloeit. Soms komen de naalden gewoon helemaal krom uit een paard. Paarden vinden het over het algemeen helemaal niet vervelend en staan er juist ontspannen bij, omdat ze meteen verlichting merken.
Echt een goede techniek.....zo als ik momenteel ervaren heb....

hippiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:11

Vooral bij rugklachten soms verrassende resultaten, nog een tamelijk nieuwe techniek bij paarden. Voor zover mij bekend is Andrea de enige in Nederland die een behoorlijk aantal paarden heeft behandeld.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:18

Ik heb zowel zelf als bij mijn paarden ervaring met Andrea, en ik kan je vertellen dat t super werkte bij ons. Paard is er hard van opgeknapt (had met zijn kont onder de stang in de trailer gezeten, door die knal zaten zijn spieren achter de lendenen vast en omdat ie die vast hield, gingen ook zijn rugspieren vast zitten. Had geen blij paard meer.... naar Andrea ermee, en de volgende dag liep al weer te bokken door de wei (deed ie ook niet meer) Drie dagen aan de longe, lang en laag en daarna weer rustig opgepakt. Echt een wereld van verschil!!! Aanrader dus. Baad t niet, dan schaad t niet.