Zou dit helpen bij een scheurtje in de hoef?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alice

Zou dit helpen bij een scheurtje in de hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-03 11:02

Ik was gister met Margot weer naar de manege gelopen en daar begon iemand over dat scheurtje, dan je met een vijl dan en kras moest maken zodat het niet verder scheurde.
Ik zei dat de hoefsmid was geweest en dat het niet erg was, ik moest het alleen in de gaten houden dat het niet erger werdt.
Ik behandel haar hoef met laurierzalf en ze krijgt biotine.
Weet iemand of dat zou helpen, zo,n 'streep' (zoals zei dat noemt)

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

cooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:45

nee helpt vaak niet. je onderbreekt de hoefscheur en probeert die te stoppen door een horizontaal gleufje in de hoef te maken daar waar de verticale stopt. de druk gaat gewoon een ander weg zoeken om door te scheuren.
Als het een klein scheurtje is hoef je je idd geen zorgen te maken. staat je prd op ijzers?

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 12:10

De smid doet niets anders hoor, een verticaal sneetje aan het eind van de scheur. Maar wat de smid nog meer kan doen, is dat hij beide kanten van de scheur door schroeven en een plaatje aan elkaar kan verbinden, zodat de scheur niet nog verder gaat. Dus ik zou niet zelf gaan knutselen, ik zou er een goede en volleerde smid erbij halen, en zijn oordeel afwachten. Dat heb je gedaan, en dan is het toch goed?

Meestal is het trouwens zo dat, als je paard scheurtjes in zijn hoef krijgt, het al lang tijd is voor de smid (of je paard moet vreselijk slechte hoeven hebben)

Je suis Charlie.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:59

Wij hebben een paard op stal meegemaakt waarbij de hoef helemaal doorgescheurd was en er dus ook bloed uitkwam enzo. De smid heeft het toen met tweecomponentenlijm ertussen weer aan elkaar gedaan en in nog geen 4 maanden was er gewoon weer mee te rijden en concoursen mee te springen.. heeft super geholpen!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 15:05

Dit scheurtje bij haar is zo klein dat ik me daar geen zorgen over ga maken maar het verder wel in de gaten hou.
Ik wil haar niet laten beslaan omdat ik daar mij meningen over heb, ik rij al jaren onbeslagen en het gaat nog steeds prima.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie