hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:10

hallo,
ik heb een vraagje mijn paard is de laatste tijd vaak hengstig ,ze valt in die periode niet te rijden heel vervelend en de hele tijd wegcrossen heb de dierenarts al gebeld die heeft haar ingespoten om de hengstigheid een tijdje weg te laten blijven, dat is dus 2en een halve week geleden nu is ze weer heel erg hengstig, ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen ik dacht ook mischien is die prik nog niet uingewerkt maar na 2 weken moet dat haast wel weten jullie nog iets wat ik hier tegen kan doen, of hoe ik het kan oplossen met rijden of...
ik weet het niet meer Huilen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:08

Bij spuiten om de hengstigheid uit te laten blijven, zou je een langere tijd verwachten van niet hengstig worden.. de normale cyclus is nl ongeveer 2 en een halve week...

Er zijn een paar opties...
de eerste is je merrie te laten dekken, maar je moet dan wel zin hebben in een veulen over 11 maanden Haha!

Je kan de merrie laten inspuiten met een drachtigheidshormoon, maar daar ben ik nooit zo'n voorstander van (tegennatuurlijk..)
er zijn nog een paar middelen die je kunt laten inspuiten, maar vraag je DA hier anders naar.

en je kan besluiten om je merrie die paar dagen niet te rijden, maar dat is erg vervelend, vooral als je haar veel in training hebt..

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:42

heey kim! hoe is t met jullie? lang nie gesproken! sorry voor het offtopic ik kan je weinig helpen want ik heb al heel lang geen merries meer..