Tweede DA, Paardenkliniek de Veluwe, heeft altijd heel fijn geholpen. Huidafkrabsel, behandeling met Sebacil. Helaas kwam de mijt terug, dus vorig jaar haar sokken afgeschoren. Was niet leuk, ik kan niet scheren en het zag er níet uit

Via Bokt op Eprinex Pour-On gekomen. DA was het er mee eens, dus daar mee gaan behandelen. Dat werkte wel lekker, vooral omdat het ook ín de huid dringt, in tegenstelling tot sebacil.
Laatst was het weer zover, de combinatie vocht, flinke vorst en voerverandering (van gras op hooi) zorgden ervoor dat Jes weer haar benen had openliggen. Behandeld met Eprinex; direct plekken behandeld en voor de hogere mijt over de ruggegraat heen gegoten. Deze behandeling een week later behandeld. Dit was vorige week woensdag.
Afgelopen woensdag waren we op stal, en viel het op dat Jessie ineens een gekke plek op haar rug had. Nader onderzoek leverde op dat haar hele huid los liet

Flynn had toen nog nergens last van. Die is preventief behandeld, ze staan veel bij elkaar en als de één weer een mijtaanval heeft dan volgt de ander ook altijd.
Vandaag was ik op stal, en ja hoor. Flynn zijn rug vertoont dezelfde verschijnselen, maar heeft nog geen kale plekken.
Het mag voor zich spreken dat we de plekken niet borstelen, van rijden is ook geen sprake. De paarden wassen is geen optie, ze staan 24/7 buiten, daarnaast zijn er geen twee boxen beschikbaar. Ook is het water op stal afgesloten, het vriest hier constant. Paarden lopen zonder deken, wassen haalt ook de vetlaag weg. Dat wordt hem dus niet.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Ik gebruik Eprinex nou al een hele tijd, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het komt door een combinatie Eprinex en de kou. Elk idee en elke ervaring is welkom