Wat voor beslag na hoefbevangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Wat voor beslag na hoefbevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:52

Hoi,

Nou mijn pony is dus hoefbevangen, ze staat in de kliniek en ze reageerde goed op de medicijnen, nou komt donderdag de hoefsmid en krijgt ze dus speciaal beslag...
of dit nou ijzers worden of zolen weet ik niet helemaal precies, de dierenarts had het over een soort ijzer wat uitgehold was zodat het ruimte tussen de hoef gaf.

Maar nou wil ik weten wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ze loopt nu al en stuk beter door de medicijnen en ze zou de ijzers/zolen dan een half jaartje ofzo moeten hebben. Ze liep altijd blootvoets.

wat voor beslag hebben jullie na hoefbevangenheid? en wel een erge vorm is het bij haar.

Ik ben beniuewd
groetjes Lindsay

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:55

Mijn pony kreeg een open toon ijzer. een soort achterstevoren ijzer zodat zijn voetjes beter konden doorrollen, Met zooltjes en een siliconenlaagje ertussen!!

XANTHA

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 22:01

en kreeg ze dat alleen voor of ook achter?
mijn pony is alleen voor hoefbevangen...

en hoelang heeft ze dat gehad?
hielp het?
en waar looopt ze nu op?

en wat betalde je daarvoor?

Zo hoop vragen, maar dan heb ik een beetje vergelijkingsmatriaal!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:21

ik heb verschillende soorten beslag gezien , ipv siliconen kan er ook pur tussen gespoten worden (kit).belangrijk is dat je met losgooien of buitenrijden iig springschoenen gebruikt, deze ijzers worden eerder afgetrapt en dat is pijnlijk voor de pony en slecht voor de hoeven!verder blijft het oppassen met een pony met hoefbevangenheid, het komt nl vrijwel altijd terug.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:46

Jolynn schreef:
Mijn pony kreeg een open toon ijzer. een soort achterstevoren ijzer zodat zijn voetjes beter konden doorrollen, Met zooltjes en een siliconenlaagje ertussen!!


Met dat ijzer heb ik ook ervaringen. Het werkt supergoed en supersnel.
Het paard in kwestie liep binnen twee dagen wwer rad terwijl we met de hoefbevangenheid af en aan drie maanden aan het klooien geweest zijn!

Ik hoop dat jouw paard ook een ijzer krijgt wat hem wat verlichting geeft!
Succes ermee!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:30

Jumper kreeg eerst een ijzer met zooltje met daartussen hoofpad. Dat ging voor geen meter en heb ik meteen de volgende dag eronderweg laten halen. Een opentoon ijzer is ook geen goed idee omdat je de verzenen daar te veel mee belast. Ik heb zelf (op aanraden van Rob v. Nassau) een ijzer laten maken door mijn hoefsmid dat van voren op de teen als het ware hol geslepen is zodat het daar dunner is en je dus tussen de hoef en het ijzer door kunt kijken. (Als iemand nog snapt wat ik bedoel Lachen). Tevens hebben we op de plek waar het hoefbeen door de zool kwam een soort balkje tussen het ijzer gelast om te voorkomen dat hij in een steentje, takje oid zou trappen en dat de zool dus rustig de tijd had om te helen. Deze ijzers (wel allebei de voorbenen ivm gewichtsverschil) hebben er 2 1/2 maand onder gezeten en daarna is er weer een gewoon ijzer onder gekomen (de eerste keer nog wel met twee lippen voor omdat de hoeven anders te ongelijk van grootte werden) omdat de zool goed was genezen en uitgehard. Nu zit er dus weer een gewoon ijzer onder en dat gaat prima.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:52

Hoewel je nu vraagt om persoonlijke ervaringen, (die heb ik niet voor je,sorry) kun je ook eens kijken op www.hoofcare.nl
Daar staat heel veel duidelijke informatie.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:37

Mijn paardje kreeg eggbars (Volledig ronde ijzers die de achterkant van de hoef iets verhoogden en de druk van haar strekpezen haalde) dit in combinatie met een leren zooltje en zuurvrije siliconen.
met ijzers liep ze als een trein, zonder was ze hartstikke kreupel.

succes

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beestenfreak, Belle_Siem, Larsjuhh25 en 11 bezoekers