Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elanor schreef:Ik denk dat je wel goed onderscheid moet maken tussen welzijnsproblemen en fysieke problemen. Een paard met een snotneus heeft een fysiek probleem, maar zijn welzijnssituatie hoeft niet in geding te zijn. Een 'kerngezond' paard dat 23 uur per dag op stal staat heeft misschien geen fysiek probleem, maar wel een (onzichtbare) slechte welzijnstoestand.
Zichtbare welzijnsproblemen zijn volgens mij stereotiep gedrag als weven of luchtzuigen. Je noemt echter vooral zichtbare fysieke problemen als voorbeelden waar je foto's van wilt hebben.
FromNorway schreef:elanor schreef:Ik denk dat je wel goed onderscheid moet maken tussen welzijnsproblemen en fysieke problemen. Een paard met een snotneus heeft een fysiek probleem, maar zijn welzijnssituatie hoeft niet in geding te zijn. Een 'kerngezond' paard dat 23 uur per dag op stal staat heeft misschien geen fysiek probleem, maar wel een (onzichtbare) slechte welzijnstoestand.
Zichtbare welzijnsproblemen zijn volgens mij stereotiep gedrag als weven of luchtzuigen. Je noemt echter vooral zichtbare fysieke problemen als voorbeelden waar je foto's van wilt hebben.
Je hebt gelijk. Het gaat er in dit project om dat de foto's in context geplaatst worden. Zo is bijvoorbeeld een snotneus een fysiek probleem, maar dit wordt in het onderwijsmateriaal gelinkt aan ventilatie, tocht etc. In audits (inspecteurrapporten) wordt welzijn opgedeeld in de uiterlijke kenmerken, algehele gezondheid, huisvesting/ klimaat, voeding en water, managment en arbeid. De gezondheid is dus een categorie in het totale welzijn.
Maar indeed, het woordgebruik is een beetje ongelukkig gekozen.
Maargoed, behalve alle taalfouten en andere dingen waarover we kunnen gaan discussieren, zijn er meer mensen met een paard met een fysiek probleem die ik op de foto mag zetten voor dit project?
Cassidy schreef:Een dier dat in de groei zit kan er weleens wat schraal uitzien. En een moddervet veulen/paard is ook niet gezond.....