* kreupel

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 13:00

Hallo menner Offereins, en de rest Haha!

Mijn jaarling is ongeveer 1 maand geleden bekapt. Leek allemaal goed, en tot gisteren is me nooit wat bijzonders opgevallen. Alleen gisteren zag ik opeens dat ze op haar straal liep, ze zeiden op stal dat ze te kort bekapt was. Ze loopt ook iets kreupel, maar pas sinds een week. Niets is dik of warm, kan ook niets vinden in de hoef, behalve dan dat ze op de straal loopt. Maar nou denk ik dat het niet door de hoeven komt, omdat ze dan al veel eerder kreupel had moeten lopen Verward Wat kan ik nu het beste doen, moet ik opnieuw de smid erbij halen, en de veearts? (ze loopt niet altijd kreupel, heel verschillend, ondergrond maakt niet uit). En wat kan ik nu het beste voor die hoefjes doen?

Sorry dat het een beetje een raar verhaal is, ik geef graag verdere uitleg als dat mogelijk is Haha!

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:48

als ze te kort bekapt is moet je dat kunnen zien als ze op het harde loopt=pijnlijk en in de bak of op zand=goed.
als dat niet het geval is lijkt het me meer op een infectie in de hoef,hoefzweer of rotstraal of een infectie aan de andere delen vh been evt. laat anders je DA er naar kijken

soms is het beter om te zwijgen

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 22:01

Sanderijn, bedankt! Maar ff ter aanvulling. Ze loopt op het harde goed, soms op het zachte kreupel. Ze loop dus lang niet altijd kreupel, en ik kan er niet precies achter komen wanneer dat is Verward Verder is ze volgens mij(lees:leek)te kort bekapt omdat de ze echt op de straal loopt.....
gekke pony,
zal de veearts wel ff bellen Party!! dan wordt ik vast wijzer van Verward

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie