Inmiddels heeft het hem al 6 snijtanden gekost en zijn er nu dus nog maar 6 over (3 boven en 3 onder). De overgebleven tanden zitten iets los en de TA heeft ze daarom uit slijting gehaald. Omdat ik dit kleine beetje tanden het liefst nog zo lang mogelijk (gezond) in zijn mond wil houden ben ik op zoek naar tips om te voorkomen dat het tandsteen zo snel weer terugkomt. Er zit een hoop kennis op bokt en ik hoop met wat tips en ervaringen wat verder te komen.
Ik heb geprobeerd om zijn tanden de poetsen met een bortsteltje, eerst 1x per week later elke dag, maar na 2 weken zat er alweer een (plak)laag op en kreeg ik dat er alleen een beetje met een (tandsteen)haakje vanaf. Langs het tandvlees (waar het juist belangrijk is) lukt dit niet altijd.
Ik heb geprobeerd om elke dag Hexarinse (virbac) de gebruiken en dat met een (oogmake up)watje te 'poetsen', ook dit werkte maar 2 weken. Nu heb ik van de TA Chloorhexadine gekregen om elke dag zijn tanden te 'poetsen', maar ook dit werkt niet voldoende.
Wie heeft dé ultieme tip? Het moet ook wel een beetje leuk blijven voor de pony
Voorgaande 'poetsbeurten' liet hij goed toe.Kwa voer krijgt hij subli ponybrok en subli zonder, geen appels, penen en snoepjes omdat zijn overige 3 tandjes ook niet helemaal meer vast zitten
en omdat ik de suiker zoveel mogelijk wil beperken.