Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wietsje92 schreef:Bij mijn paard had de kliniek er ook zo'n half jaar voor de genezing gezet, en hij zou enkele maanden boxrust moeten hebben. Van mijn dierenartse mocht ie met een week of 2 weer eens los in de bak, en na 3 of 4 weken lekker 24/7 op de wei, de wond is binnen een maand of 3 genezen. Nu moet ik wel zeggen dat alles snel geneest bij mijn paardje, dat scheelt ook weer per paard. Maar ik zou me maar niet teveel zorgen maken, gewoon tijd gunnen! In ieder geval eerst proberen dat verband eraf te krijgen, en dan goed schoonhouden (min. 2x per dag afspuiten en ontsmetten met betadine) en dan iets van honingzalf o.i.d erop om de wond als het ware af te dekken.
nog het litteken op haar been... dit litteken zit er nu zo'n 3 jaar en is niet meer veranderd.,
Joltsje schreef:ik heb het verband er nu 24/7 af. wond ziet er goed uit. korstjes komen er wel op. maar wel vrij schoon.
mij werd afgeraden om het been af te spoelen (been is ook erg dik, dus daarom wou ik het graag doen) maar dat kan dus eigenlijk geen kwaad. kan ik de betadine er gewoon zo op smeren?
Def schreef:Die van mij heeft dus het litteken en een dikker been. Ze vindt het moeilijk om em echt onder te brengen, dat merk je bv. bij schouderbinnenwaarts in draf.. maar ach... de dierenarts heeft altijd tegen mij gezegd dat ik blij mocht zijn als het een pijnloos weidepaard zou worden. Dus het is in mijn ogen helemaal goed gekomen. Paard is blij en gezond. Springen mag niet meer, maar daar houd ik toch niet van. Dressuren op ongeveer L2 niveau, dus dat is al veel meer dan verwacht.