Artsose! wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Artsose! wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 12:04

Mijn paard is 15 jaar oud en heeft artrose aan haar voorbenen ( kogel)
en hoopt nog op een wonder dat haar pijn kan verminderen.

Wat ik allemaal nu gedaan heb is:
Natural ballance ijzers
open stal gegeven ( 4 bij 5 meter) met een uitloop van (5 bij 7 meter)
zodat ze de hele dag kan lopen.
2 x ingespoten.
+ pure zwavel gegeven
Fysio massage voor zere spieren i.v.m.verkeerde houding om de pijn te verlichten

Nu las ik over Primeval Artrose Gelinaat. wie heeft dit gebruikt en kan mij hierover vertelen of wie heeft nog andere tips voor mij. Ik wil haar niet kwijt maar kan haar ook niet met pijn laten lopen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:12

bij echte pijn scheint devil's relief te werken. het is van de paarden drogist. verder kun je ter onderstuening zeewier, knoflook en appelazijn voeren.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:22

Belangrijk is dat ze elke dag beweging krijgt!! Dus niet stil laten staan. De eerste 10 minuten zal ze wat stijf bewegen, maar dat gaat later wel beter.

Laat je goed informeren en adviseren door je eigen DA, die weet vaak het beste in wat voor een stadium de artrose is en wat je moet doen.

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:33

Zomon ik heb net hetzelfde voorgeschreven gekregen als jij primeval.

Het schijnt echt erg goed te werken, ik kan het nog niet beamen want ik heb het nog maar 3 dagen gevoederd. Hier op bokt waren er wel veel mensen die er erg goede resultaten mee hebben gehad.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:34

Cortaflex is ook heel goed spul. DAt geef ik aan mijn paard en het is bedoeld voor gewrichten. Het stimuleert aanmaak van gewrichtsvloeistof, waardoor de atrose minder pijnlijk is. zie het maar als smeer olie dat het bewegen soepeler doet verlopen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:00

Primeval bevalt uitstekend bij Trammelant, 25 en begin dit jaar zo'n last van artrose dat hij de stal niet meer uitkwam. Nu dartelt hij weer vrolijk in de wei.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 09:34

Dimple schreef:
Belangrijk is dat ze elke dag beweging krijgt!! Dus niet stil laten staan. De eerste 10 minuten zal ze wat stijf bewegen, maar dat gaat later wel beter.

Laat je goed informeren en adviseren door je eigen DA, die weet vaak het beste in wat voor een stadium de artrose is en wat je moet doen.


het enige wat ik nu mee heb gekregen is nog foto's maken om te kijken
hoe erg het nu is en wat de rij-
mogelijkheden zijn. kortom einde behandeling.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 09:36

Lielle schreef:
Primeval bevalt uitstekend bij Trammelant, 25 en begin dit jaar zo'n last van artrose dat hij de stal niet meer uitkwam. Nu dartelt hij weer vrolijk in de wei.


Hoe lang heeft het geduurd voordat je resultaat zag,en heb je daarbij nog speciale oefeningen met hem gedaan.
Niet dat ik snel resultaat wil zien hoor want ook al kan ik nooit meer rijden mag ze toch blijven mits ze geen pijn heeft.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:54

Dat duurde een week of zes denk ik, en in die tijd hebben we hem alleen gestapt aan de hand en in de wei gezet. Rijden hebben we sindsdien niet meer gedaan, hij is nu echt met pensioen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:08

Mijn paard heeft ook artrose en heeft vooral baat bij regelmatige arbeid en een goed supplement. Ik geef hem nu Joint Supplement van New Market, in samenwerking gemaakt met Dhr. van Muiswinkel is dit een perfect ondersteunend middel voor paarden met artrose, beter dan Primeval vindt ik zelf en ook nog eens intressanter qua prijs. Als je meer wilt weten hierover kan je me een pb sturen.

Het is trouwens ook erg belangrijk dat je een paard met artrose niet in de kou zet, dat wil zeggen, liever niet de benen scheren dit voorkomt nammelijk onnodige kou op de gewrichten en zorg altijd voor een warme bodembedekking! Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 02:23

Hoi,

Hier nog een zeer tevreden iemand over Primeval Knipoog
Mijn paard is 16/17 jr. en heeft ook arthrose aan 1 voorbeen...geef Primeval nu bijna 1 jr. & bevalt echt heel goed !!!

Ook bij ons op stal staat iemand die ook Joint Sup. voert aan haar paard (ook namens DA muiswinkel), maar zij mag er nog niet mee rijden....

Waar trouwens niemand het over heeft, maar wat zeer belangrijk is, misschien wel hét belangrijkste... is het 'gebruik' van je paard.
Ik ben erachter gekomen dat de manier v. rijden, net zoals bij paarden met hko zeer belangrijk is....

Een paard met arthrose zal proberen 'kort' te lopen.... (als ie al niet kreupel is), dit deed mijn paard ook.... ik heb dit niet toegestaan (leek me niet echt gezond... 1 been ruim zetten en de andere kort...),
en dus de pas 'verruimd' .... niet teveel belasten op dat been op de volte e.d.
dat soort dingen...

ik hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

veel sterkte/succes... enne niet opgeven hoor !!!

groetjes

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:36

Ook wij gebruiken Primeval nu ongeveer een jaar voor Goa. En het werkt echt prima. Hij heeft geen last meer. Wij blijven het hem nu geven uit voorzorg.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 13:57

Ik, wil iedereen bedanken voor hun reactie op mijn vraag.
Ik geef nog niet op maar heb wel besloten om haar met "rust" te sturen.
Dit betekend niet stilstaan maar wel zo min mogelijk haar pijn bezorgen.
Best gezellig hoor, lekker met elkaar buiten wandelen en elke dag masseren. Ik maak nog de pot met equiflex plus op en ga dan Primeval proberen.
Ook wil ik Iedereen heel veel succes wensen met hun artrose paarden.
Jullie hebben mij weer een stuk wijzer gemaakt.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 17:21

zomon schreef:
Ik, wil iedereen bedanken voor hun reactie op mijn vraag.
Ik geef nog niet op maar heb wel besloten om haar met "rust" te sturen.
Dit betekend niet stilstaan maar wel zo min mogelijk haar pijn bezorgen.
Best gezellig hoor, lekker met elkaar buiten wandelen en elke dag masseren. Ik maak nog de pot met equiflex plus op en ga dan Primeval proberen.
Ook wil ik Iedereen heel veel succes wensen met hun artrose paarden.
Jullie hebben mij weer een stuk wijzer gemaakt.


graag gedaan Knipoog ik ben benieuwd naar je ervaring straks met Primeval....
misschien wil je dat nog eens laten horen...over een 1/2 jr. ofzo...

veel succes/sterkte !!!!

groetjes

Rubin

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:28

Ik heb het voor mijn Z2 pony gebruikt, nadat hij is verkocht werd er spat bij hem geconstateerd. Ik heb me pony terug gekocht en heb hem op primeval gezet voor 6 maanden. het gaat nu erg goed met hem, hij heeft een nieuw tehuis en is vooral voor rectreatief gebruik. Hij loopt af en toe weer een wedstrijdje en wint dan ook nog tussen de paarden

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 14:12

Bij deze wil ik even vermelden hoe het ons is vergaan na plaatsing van mijn oproep.

Ik ben dus primeval gaan gebruikenen over het algemeen is ze redelijk stabiel gebleven.
De afgelopen maand is ze echter toch weer behoorlijk achteruit gegaan.
ik mag nu zelfs haar buik niet meer aanraken omdat daar haar spieren ook al pijn doen. ( verkeerde houding) Foxy heeft er geen plezier meer in en loopt van mij weg omdat ik niet meer zoveel met haar bezig ben.
En ik zit elke keer te hierdoor huilen als ik bij haar ben.

de situatie is nu dusdanig dat ik heb besloten om ons beide niet meer langer te laten lijden.
Volgende week breng ik haar weg.

Bedankt voor jullie goede adviezen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 01:32

jee... wat een naar bericht zeg Verdrietig

Hoe is het nu?

is er geen mogelijkheid de Primeval dosering te verhogen?

15 jr. is nog zo jong....

Ik wens je iig heel veel sterkte met het maken van een keuze....

vr. groetjes
Jolanda

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:47

Jee wat een drama, maar geen buik aan mogen raken heeft niks met kogel pijn te maken. Tuurlijk gaat het niet goed met je paardje maar ik zou nog niet zo maar opgeven.
Primeval is GEEN bewezen medicijn. Vaak ik hoor zo links en rechts dat veel artsen het niet eens kennen, terwijl ze erg optimistisch zijn over bijv. Cortaflex.
Sinds kort is er een middel op de markt wat wel klinisch getest is en zijn werking is dus in een gecontroleerde omgeving met wetenschappers om de resultaten vast te leggen getest. Het middel werkt even goed als Cosequine, ook een erkend middel, en geeft even veel of meer pijn en onstekings afname als het omstreden "Bute".
Het is gewoon een suplement en kan zonder bijwerkingen gevoerd worden.

Je moet het wel uit de USA laten komen want hier is het nog niet op de markt.
Ik heb de link naar de pagina van de fabrikant hier onder geplakt. Dan kun je het op gemak eens lezen.

http://www.absorbine-animal.com/flex_plus/flexplus_profile.htm

Geeft nog niet zo snel op, mijn zus en ik hebben een paard wat al 5 jaar geleden was afgeschreven. En ze is er nog steeds en als je haar gisteren zag gaan in de longeerbak dan zou je niet geloven dat we het al meer dan een keer opgegeven hadden. Gelukkig hebben we dat niet gedaan!
Er is meer onder de zon geloof me, je moet het alleen weten te vinden.

Als je meer wilt weten PB me dan gerust even.

Adrienne

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:44

Ikzelf gebruik equiflex vloeibaar (paardendrogist) voor Ponto en een meisje bij mij uit de stal gebruikt het ook voor haar pony. Ze lopen allebei weer als een trein. Haar pony is 20 en die van mij wordt volgende maand 26 !!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:17

ik heb je een pb gestuurd lees em even alsjeblieft...groetjes en sterkte!!!