Wie kan me helpen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Wie kan me helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:04

Ik heb 2 maanden geleden te horen gekregen dat mijn verzorgpaard, een 15 jarige Holsteiner, artrose heeft. Hij zou hierdoor altijd pijn hebben. (sommige dagen ook haast niet).
Het kwam er op neer dat zijn spieren, in zijn achterbenen, steeds verder worden uitgerekt. Hier is niks tegen te beginnen. Verdrietig
Het viel mij altijd al op dat zijn benen niet helemaal staan zoals het hoort. Hij hangt iets met zijn koten achterover.
We mogen nooit meer op hem rijden en hij staat nu dan ook in de wei.
Het rare is dat ik niks kan vinden over deze ziekte bij paarden.
Heeft er iemand informatie over deze aandoening?
Ik zou er heel erg blij mee zijn. Het is moeilijk te geloven dat een paard zo ziek kan zijn maar toch zo levenslustig is. Hij rent en springt door de wei.
Alvast bedankt!!!
Groeten Ellen

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:10

Hoi Ellen !

Artrose is echt een hele vervelende aandoening,er valt in de meeste gevallen niks aan te doen! Het lijkt mischien hard maar als de dierenarts zegt dat hij pijn heeft kan je (of dan de eigenaar) hem beter laten inslapen het is heel vervelend,dat blijft het maar het paard zal je er dankbaar voor zijn. Natuurlijk moet je het zelf weten want jij kent het paard! Een vriendin van mij had een lease paard die had ook artrose nog neit zo erg het ging toen een klein half jaartje weer goed en toen kwam het veel erger terug ze hebben hem toen eigenlijk meteen in latenslapen. Verder weet ik er niet zo veel vanaf je kan kijken op www.paarden.pagina.nl en dan naar ziektes daar staat vast wel wat! Heel heel veel sterkte groetjes laura

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 15:44

Hey Laura!
Bedankt voor je info!
We hebben ook besloten dat als hij kreupel wordt we hem direct in laten slapen. Hij mag geen pijn leiden omdat wij hem niet kwijt willen.
Tot nu toe gaat het nog redelijk met hem. Hij loopt nog heel goed. We zijn alleen heel bang voor het moment dat het niet meer gaat....
Maar we willen eerlijk blijven voor hem en zullen hem ook laten gaan als hij kreupel gaat lopen of als hij laat merken dat hij pijn heeft.
Nu kunnen we het nog niet aan, een paard dat zo levenslustig en vrolijk is kunnen we niet in laten slapen.
Nogmaals bedankt voor je info.
groetjes Ellen

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:37

Misschien kan het break-over beslag uitkomst bieden, helpt bij mijn paard ook heel goed (heeft al 10 jaar arthrose) kijk maar eens op www.hoofcare.nl. daar staan ook foto's op. Als je meer wil weten pb me maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:13

mijn paard heeft ook al een paar jaar arthrose. ze heeft nog maar 40% kraakbeen op d'r gewrichten.... Huilen
Via de dierenarts heb ik cortaflex gekregen. Dit is wel heel vies poeder, maar het werkt supergoed. Mijn paard hadden de dierenartsen eigenlijk afgeschreven, maar nu kan en mag ik er weer bijna alles mee.
Ook ben ik via de dierenarts naar een hele goeie hoefsmid gegaan, die heeft ook wat aan de stand veranderd. Dit heeft ook wonderen gedaan.

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 11:49

Ik wou jullie hartstikke bedanken!!!!!!!!! Echt super dat jullie me de tips geven! Ik laat jullie weten hoe het met Conquistador gaat!
Nogmaals BEDANKT!!!!!!