Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
katrien214 schreef:Ik heb Pro-Dynam ongeveer 10 dagen gegeven. Ook omdat mijn paard onregelmatig in draf liep door artrose. Het heeft erg goed geholpen. Na die 10 dagen ben ik overgestapt op een natuurlijke pijnstiller (Net-tex Substi-Bute) en nu 2 maanden later loopt ze helemaal goed zonder enige pijnstiller.
_Margarita_ schreef:Pro Dynam wordt ook veel gegeven bij hoefbevangen paarden. Het is namelijk naast een pijnstiller ook een ontstekingsremmer.
Het is echter wel zo als je eenmaal Pro Dynam gegeven hebt aan je paard mag hij nooit naar de slager voor menselijke consumptie. Dit vanwege de NSAID's die erin zitten.
En je moet opletten dat je paard geen maagproblemen krijgt, dit kan voorkomen indien je je paard NSAID's geeft.
mirgino schreef:mijn appaloosa heeft het gehad als pijnstiller ong 15 dgn
en een fries en shetje bij mij op stal krijgen het af en toe een paar dagen
de fries heeft een gescheurde meniscus en als hij kreupel loopt krijgt hij een paar dagen een zakje
hij heeft er na de diagnose maanden op gestaan eerst op 4 zakjes per dag en dat afgebouwd.
en de shet is chronish bevangen en als ze moeilijk loopt dan krijgt ze een paar dagen een zakje
bij de laatste 2 helpt het perfect
bij mijn appaloosa die 2 zakjes kreeg per dag was het bij lange na niet voldoendediertje heeft erg veel pijn geleden.