Snow heeft meerdere vreemde gezwellen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:43

Meavey"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Ik denk dat niets helpt om teken te ontmoedigen. Ik heb toen Spix'je hier pas was er ook ééntje betrapt op z'n neusje. Gelukkig nog niet volgezogen, deze dacht net z'n volgende maaltijd gevonden te hebben ... ik hem 'm lekker gemeen gecrushed Extreme duivel !


Je moet een teek nooit pletten hoor!
Altijd eruit trekken met een draaiende beweging, als je ze plet kunnen ze de ziekte van Lyme in je paard zijn bloedbaan spuiten mocht de teek dat dragen, dus nooit pletten! En altijd zorgen dat je de teek met kop en al eruit trekt, als de kop blijft zitten kun je nare ontstekingen, (bulten), krijgen. Als daar zoveel teken zitten zou ik eens aan een goede vliegendeken gaan denken.
[/quote]

EXCUUS ... slecht uitgelegd ... ik heb 'm erafgetrokken en toen tussen duim en wijsvinger naar de verdoemenis geplet Extreme duivel !

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 15:21

xxx4ya schreef:
hydrocorthiderm??


nopes, daar dacht ik zelf ook aan, maar t begon met n T...

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:08

als je je pony of paard knoflook bijvoert wordt het minder aantrekkelijk voor de teken...bij ons hielp dat vorig jaar niet =, maar ze zeggen dat het helpt om knoflook bij te voeren. wij draaien die teken er altijd uit met onze handen gewoon...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 16:10

dat met de hand uitdraaien mocht dus niet van de DA, of laten zitten of met de tekenpen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:00

ik vind het ook vies om die bolle lijfjes te pakken met mijn vingers, ajakkiebah!! Misselijk

Hydrocothiderm, dat was het ja! Ik kijk Gam's mok nog even aan en anders moet ik die spuiten toch maar weer proberen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:23

dapperdier schreef:
TEKEN...JASSES.

Ze laten zich uit bomen en struikgewassen vallen als ze iets warms voorbij voelen lopen en dan kruipen ze verder tot ze een lekker warm plekje vinden ( oksels en edele delen en oren dus ook) En daar zuigen ze zich vast. BAH!



Een teek laat zich NIET uit en boom vallen hoor!!!!!
Ze zitten in het gras en als er iets voorbij loopt klampen ze zich daaraan vast. Het is een groot misverstand dat ze zich uit bomen laten vallen en je zo zouden "bespringen"

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:39

Sorry hoor! Ik wist niet dat je boos werd....

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:41

hey geen ruzie in MIJN topic, whahahah Knipoog

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:50

Om een geschikte gastheer te kunnen belagen, kruipt de teek in de vegetatie omhoog, wacht op een gastheer, laat zich vallen en gaat op zoek naar een plekje om bloed te kunnen zuigen. Ook hier zie je hun voorliefde voor warme vochtige plekken: teken worden dan ook vaak in oksels, knieholten, liezen en op de scrotaalzak aangetroffen.`

Sorry Leon... ik wil gewoon graag gelijk hebben Tong uitsteken vegetatie zijn ook bomen... enne ik verbeeld me niet dat de teken als kamikaze piloten uit enrome sequoia bomen naar beneden jumpen, gewoon een boompje, met een tak.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:52

whahaha je zegt t mooi Lachen *als kamikaze piloten* Haha!

en wat dapperdier zegt klopt wel volgens mij...!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:53

het zal wel, en ik ben niet boos.
Ik heb altijd geleerd dat ze vanuit struikgewas op je gaan zitten en niet vanuit een boom boven op je hoofd vallen.
Maar goed, je wil graag gelijk, dus ik houd mijn mond wel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:13

teken kunnen idd wél in bomen en struiken zitten.

succes ermee leon!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 20:42

hmmz t zit niet mee! die plek waar hij de injecties heeft gehad, is helemaal gaan ontsteken! er zit een bult en het is heel gevoelig, meneer flipte helemaal als je t aanraakte... Boos!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:56

benneton schreef:
als je je pony of paard knoflook bijvoert wordt het minder aantrekkelijk voor de teken...bij ons hielp dat vorig jaar niet =, maar ze zeggen dat het helpt om knoflook bij te voeren. wij draaien die teken er altijd uit met onze handen gewoon...


Knoflook bijvoeren heeft alleen zin als je heel veel knoflook voert. maar dan gaat je paard weer zo super stinken

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:47

Bedankt Polly!

Ik ben er erg blij mee! Pling

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:10

je kunt ook etherische knoflookolie geven : 1 druppeltje is 8 teentjes knoflook en dat gaat echt in de bloedbaan zitten. Helpt ook tegen wormbesmetting en is conditiebevorderend! Alleen het flesje stinkt, de paarden gaan er niet van muffen!!! Haha!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:07

hebben teken niet net als vliegen een hekel aan knoflook????
meen dat ooit eens te hebben gelezen.......kwam zo maar weer ff bij me op Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:06

Waar kun je dat kopen Josefien? Ik heb nog nooit een teek ontdekt, maar misschien zitten ze er stiekem wel Lips are sealed ....toch eens nakijken!

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:26

Hallo,
Kayleigh van mij zat ook onder de teken vandaag en vnl op haar (bovenkant van haar) benen. Even een misverstand de wereld uit: teken zitten voornamelijk in (lang) gras!!!!! En ze komen het meest voor bij warm en vochtig weer. Wat goed schijnt te helpen is frontline. Je kunt dit middel bij de dierenarts en ik geloof ook in de dierenwinkel kopen. Ook verkrijgbaar in spuitbus en het is onschadelijk en het werkt vrij lang. Ik ga het morgen zelf ook kopen. Het werkt ook tegen vlooien en luizen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes, Jacqueline en Kayleigh