TKC 97 bekend bij iemand??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

TKC 97 bekend bij iemand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 11:16

Ik heb een forum gevonden over TKC 97, alleen daar stond niet echt duidelijk antwoord over dit spul in.

Kent iemand dit?

En werkt het ook?

Mijn paard heeft namelijk ook zomerexceem en dit was een aanrader??

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:28

ik heb er zef geen ervaring mee. voor kviek gebruikt een boett deken dat is echt helemaal goed. gelukkig woon ik nu aan zee dus zelfs die deken is bijna overbodig !
verder exzema balsum op de wondjes.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:13

Yep ik ken het, ik gebruik het bij alle paarden die schuren op de staart (hebben geen zomerexzeem) en het werkt super, het de tip van iemand gekregen van iemand met een paard met exzeem die er erg tevreden over was/is.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 13:52

Ruitersportzaken hebben dit spul helemaal niet?? Heb net gebeld.

Iemand enig idee waar je het dan kan kopen?? Verward

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:38

Hoi Gitte, als antwoord op je pbtje: ik heb dit product idd een tijdje gebruikt op aanraden van mijn ruitersportzaak-verkoper, maar had er eigenlijk niet echt een goed resultaat mee, & ben er maar snel weer mee gestopt toen mijn dierenarts zei dat ik daar heel voorzichtig mee moest zijn, want dat het gebruik ervan al bij verscheidene paarden tot brandwonden had geleid.

Waar je het kan kopen in NL: geen idee; in België is het in zowat elke ruitersportzaak te krijgen.

Mijn pony staat nu ook onder een Boett-deken, & ideaal zou ik het niet noemen, maar 't is toch écht wel het beste wat ik kan verzinnen. Ben ook jarenlang aan het aanmodderen geweest met allerlei smeerseltjes, & tevergeefs, is allemaal brol.

Als het je moest interesseren: je kan Boett-dekens kopen bij Meulenkamp in Noord-Sleen (ff zoeken met Google & je vind hun website wel) of een namaak-Boett via http://www.kraemerpferdesport.de/default.Asp?command=Katalog

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 08:36

Hi Eilandje,

Jeemig als het zo agressief is dat het tot brandwonden kan leiden....aaaaahhh Lips are sealed . Dan denk ik dat ik het maar achterwege laat. Ga het maar niet proberen dan, ik kreeg ook van Beppies te horen dat AVS 14 goed helpt. Dus heb haar even een pbtje gestuurd waar ik dat kan halen.

Heeft iemand hier misschien daar betere ervaringen mee? AVS 14?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:10

Risico op brandwonden... als ik het me goed herinner is TCK97 gemaakt op basis van petroleum, dat zal er wel iets mee te maken hebben? Ik denk echter dat als je er heel voorzichtig mee bent, lees: niet teveel van gebruikt, dat het risico wel klein is dat het daadwerkelijk zover komt hoor. Maar toch is het geen aanrader lijkt me!

AVS14 heb ik heel lang gebruikt. Omdat het relatief goedkoop is & echt overal, in elke ruitersportzaak & ook bij Aveve (winkels van Belgische Boerenbond), verkrijgbaar is. Weet je, ik dacht vroeger ook altijd dat ik maar moest smeren & smeren, & zelfs al hielp het voor geen meter, "ik probeerde er dan toch iets aan te doen". Maar da's dus onzin! Ik ben ervan overtuigd dt je zomereczeem maar op 2 manieren kan aanpakken: van binnenuit (ik heb bijv al goede dingen gehoord over Culivetsem, heb er zelf wel geen ervaring mee) &/of door ervoor te zorgen dat de muggetjes, de boosdoeners, niet meer aan je paard kunnen (knoflook voeren kan helpen om je paard wat minder aantrekkelijk qua geur te maken, op stal houden op de piekmomenten kan ook helpen, maar vooral... een Boett-deken -> oké, je paard ziet er maar sullig uit onder zo'n deken, ik moest er ih begin ook aan wennen & vond het eerst maar niets, maar het helpt echt & je paard heeft er absoluut geen last van, integendeel)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:19

Risico op brandwonden als je het niet goed gebruikt!!!! Maar dan is het je eigen schuld.

Ik had iets wat erop leek van mijn DA die het zelf maakte. Ze hadden het totaal verkeerd gemengd en mijn beide paarden hadden heel hun hals totaal verbrand binnen 2 dagen. Maar dat heeft ff niks met de TKC 97 te maken.

Het werkt naar mijn idee goed. Eerst moet je het een paar keer smeren en daarna maar 1x per week. Dat staat er duidelijk op. En niet teveel smeren want dat heeft geen zin.

Ik ga het dit jaar weer gebruiken.

Je kan het volgens mij bij Willie van Doornik kopen en die woont volgens mij in Son of St Oedenrode. Succes ermee!Het is op sommige plaatsen ook gewoon te bestellen. Ik zal eens kijken op internet. Maar ja hij zit in brabant en in brabant is het dus wel op sommige locaties te koop hoe dat verder in nedeland zit weet ik niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 02:40

als het op basis van petroleum is gemaakt zou ik het zowiezo al niet op mijn paard willen smeren

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:16

ik heb TKC voor mijn paard gebruikt, het deed helemaal niets. Ik gebruik nu Chevalaver inwendig en indien nodig ook uitwendig en dat helpt goed tegen zomereczeem.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:53

Ik heb het gisteren ook in de winkel zien staan toen ik een product tegen het schuren ging halen. De vrouw van die winkel zei dat dat product het agresiefste werkte en dat het een beetje zou branden. Ik heb het maar niet genomen ik vond het wat akelig dat branden op de staart.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:26

Gitte schreef:
Hi Eilandje,

Jeemig als het zo agressief is dat het tot brandwonden kan leiden....aaaaahhh Lips are sealed . Dan denk ik dat ik het maar achterwege laat. Ga het maar niet proberen dan, ik kreeg ook van Beppies te horen dat AVS 14 goed helpt. Dus heb haar even een pbtje gestuurd waar ik dat kan halen.

Heeft iemand hier misschien daar betere ervaringen mee? AVS 14?


AVS 14 wordt bij ons op stal ook gebruikt. Het schijnt erg goed te helpen. Ze kopen het in elk geval groot in voor alle paarden met zomer exceem. Ik zag het laatst gewoon bij een ruitersport zaak in Sterksel staan.(Het Ruiterhuis of zo iets, ben er pas 1 keer geweest, vandaar dat ik de naam niet weet. Ze hebben nl geen spullen voor westernruiters Haha! )
Dus ik denk dat je het gewoon bij de ruitersport zaken met een wat uitgebreider assortiment kunt kopen.