Slepen met de achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Slepen met de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:46

Ik heb nu een maand een nieuw paard, het is een 4 jarig ruin. Maar als ik aan het rijden ben met hem of hij loopt in de wei sleept hij altijd met zijn achterhoeven over de grond. Ik rijd hem nu goed naar onder en goed voorruit zodat hij zijn achterhand wel moet gebruiken maar hij doet het nog altijd een beetje. Nu vertelde iemand me een paar dagen geleden dat haar broer ook een jong paard had gehad dat dat deed en dat dat kwam doordat ze te hard in een keer gegroeid was en vitaminen te kort had hierdoor. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat ik er best mee kan doen. Ik denk dat ik de dierenarts mischien toch maar is ga laten kijken binnenkort. Kan iemand me helpen??? Ik maak me wel een beetje ongerust.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:51

Ik ken een haf die dit ook deed. Ze hebben hem ingespannen en hem een tijd voor de kar gehad en toen werd het steeds beter omdat ie dan meer de kracht uit de achterhand moest halen en zo de rug en achterhand versterkte. Misschien is het iets voor jullie om te proberen?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 10:52

Ik weet niet ik heb dit paard gekocht omdat ik er jumping mee wil gaan rijden. Van mennen ken ik niks af. Dus dat zie ik niet direct zitten.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:32

Ik zou inderdaad de achterhand versterken. Dit kun je doen door de achterhand er goed onder te rijden. Ook goed is heuveltjes op en af lopen dan moet ie zijn achterhand goed gebruiken. En balkjes lopen dan moet ie zijn achterbenen ook op tillen.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:20

Ratina Z hebben ze ook voor de ploeg gezet om de achterhand te verbeteren.......daar heeft het wel bij geholpen !

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:22

Heb je hem laten keuren bij aankoop? Dan zouden echte problemen gezien moeten zijn en is dit dus op te lossen via trainen de achterhand sterker maken.
Heb je 'm niet laten keuren, dan zou ik er eens naar laten kijken.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:16

Toen we hem hebben gekocht hebben we een dierenarts hem laten nakijken maar foto's zijn er toen niet gemaakt. Maar toen hebben we niks gemerkt van dat slepen met zijn achterbenen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 07:52

Het lijkt mij dat longeren van dit paard ook een goede manier is om zijn achterhand te versterken. Je zou eventueel een Pessoa-tuig hiervoor kunnen gebruiken, maar dit moet je wel heel langzaam opbouwen hoor!
Ik denk dat hij gewoon nog erg slap is, is het een groot paard?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:48

een tinker bij ons op de manege had dat ook en die moest meer dressurgereden worden zodat hij zn spieren geod gebruik dus meer aan de teugel en voorwaarts blijven rijden ook moets hij voor de kar lopen dan gebruiken ze de achterhandmeer en hij loopt nu dus voor de kar en hij sleept al neit meer met zn benen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:22

Mijn bijna 2-jarige merrie sleept ook met haar achterbenen. Ik wandel regelmatig met haar langs de weg en in stap is het al veel verbeterd, alleen in draf wil ze nog wel eens slepen. Bij die van mij is het gewoon een teken van luiheid en onverschillig. Alleen als zij zin heeft en het nodig vind om actief te zijn tilt ze haar achterbeentjes ook heel mooi hoog op.
Achja ze is nog jong, het zijn haar achterbeentjes en als ze dat wil doen prima Knipoog Ik ben toch van plan haar voor de kar te spannen als ze er klaar voor is en dan moet ze haar achterhand wel gebruiken. Haha!