Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tamary schreef:Jeuk schrijft de TS, geen wondjes.
Thats_Me schreef:Het is zelfs dierenmishandeling om dat te doen.... Het is een ontzettend groot fabeltje dat het helpt tegen jeuk of wonden of wat dan ook. Er zitten zoveel giftige stoffen in die door de huid worden opgenomen dat het echt heel erg slecht is.
EstherHegt schreef:tamary schreef:Jeuk schrijft de TS, geen wondjes.
Verlopen olie, azijn en zout lijken me geen van allen dingen die de oorzaak aan zullen pakken en geen van allen gezond.
Beste lijkt mij om de oorzaak van het geschuur te achterhalen en daar een gepaste behandeling op toepassen. Wat jij al aan gaf was maden bijv, maar ook eczeem etc zouden kunnen.
Bij zomereczeem heb ik vaak wel open plekjes gezien. Zowiezo met schuren.
Vroeger gebruikten boeren idd verlopen olie, gelukkig zijn er nu betere middelen en is er meer over bekend dat die olie kankerverwekkend is.
Paar jaar geleden werd het ons ook eens aangeraden door een oude man hier in de buurt, ging toen om een klein plekje op een been. Goddank wisten wij wel dat je dat beter niet kunt doen.
De TS moet het dus nu de eigenaren van de ponnie uit gaan leggen dat het niet zo gezond is en met een goed alternatief komen. Zout en azijn denk ik echt niet.
Misschien dan eerder als het echt goedkoop moet mentholpoeder, maar beste is even de DA een echte diagnose laten stellen.
Naaltje schreef:de azijn wordt vaker gebruikt. Weert in zekere maten vliegen en ''kalmeert'' smeer maar azijn op je eigen muggenbult!