Buigproef niet goed, paard toch kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:30

Hoe kan hij nou goedgekeurd zijn als de buigproef niet goed was???Ben ik nou gek?

XANTHA


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:00

AnneOmie schreef:
Mikey.. het paard is klinisch afgekeurd! Ik weet niet wat jij nu bedoeld Verward


Sorry! Had het een beetje heel erg krom op geschreven! Ik bedoel dat als het paard nog nooit kreupel gelopen heeft, maar toch niet door de buigproeven komt, ik zo'n paard eventueel wel zou kopen. Maar of je echt zeker kan weten of zo'n paard nooit kreupel heeft gelopen weet ik niet. Misschien als het een paard van een kennis is of zoiets. Zeker als zo'n dier al M dressuur loopt, en dus al een redelijke belasting van de benen heeft gehad, en nog niet kreupel heeft gelopen, zou je het risico wel kunnen nemen.
Voorbeeld... Mijn paard. Z dressuur. Nooit kreupel gelopen. Buigproef... Kon nog maar op drie benen lopen. (geen foto's gemaakt oid) Hierdoor voor een mindere prijs verkocht 2 jaar geleden en nog steeds nooit kreupel! Deed de DA een te strenge buigproef? Of zegt het niet zo veel? Geen idee! Ik zeg niet dat elk paard dat niet goed door de buigproef komt nooit last krijgt, maar ik wil wel zeggen dat het ook niet alles zegt. Snap je het nu?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:19

Tallie1979 schreef:
Mijn eigen dierenarts zegt dat een foto meer zegt dan een buigproef.. En dat ik er zeker serieus overna kan denken.



Hier ben ik het dus echt VET NIET mee eens. Ik heb er eentje op stal staan die op de foto 100% is maar stokkreupel op de buigproef.......
Je kan er niks mee dus dan is dat echt niet waar hoor. Foto's zijn voor gebreken die nog op kunnen spelen zoals artrose bijvoorbeeld.......

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:16

ons paard was ook gevoelig op de buigproef, maar niet zodanig sat ie er op afgekeurd werd. Ze had een lichte reactie, dus een ± aangekruist. Dus ze was wel goedgekeurd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bribro, hanne2001, IASCrawler, Mariett, xAnthea en 76 bezoekers