Lintwormen :s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Lintwormen :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:14

Ik was gisteren in de paardenwinkel en ik moest nog een wormenkuur hebben. Vork
Nu hadden ze alleen nog maar equimax (?). Ik dacht dat dat het spul was waar als je er een beetje teveel van gaf dat ze dan meteen dood gingen, maar dat was niet zo. Clown Het was wel tegen lintwormen zei die vrouw.
Ze zij dat daar heel veel paarden last van hadden. Ik heb [**] nog nooit iets tegen lintwormen gegeven Bloos dus snel zon tube meegenomen.

Ik vond het alleen best wel duur, 22 euro (oke niets is te duur als het om de gezondheid van mn pony gaat maar het was wel een stuk meer dan gewoon eentje van equivalan ofzo...)

Moet je die nu iedere keer blijven geven? En om de hoeveel weken (ben ik vergeten te vragen) geven jullie ook wel eens zoiets?

Ik ben benieuwd of die hem lekker vind... }>

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:31

Je kan volgende keer gewoon weer een andere nemen hoor, dat maakt niets uit.
En de regelmaat van geven? Ligt er aan of je paard hele dagen op de wei staat of niet, of hij/zij gevoelig is voor wormen en wat je zelf gewend bent te doen. De een ontwormd 4x per jaar de andere om de maand.
In principe zou er een bijsluiter in de verpakking moeten zitten waar precies op staat hoeveel je moet geven en waar je voor moet oppassen?

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:01

deze hoef je volgens mij maar 1x in het half jaar te geven (ik heb hem ook en ik kreeg er een boekje bij waar allemaal informatie erover instond *LOL* ) ik geef hem nu gewoon maar 1xtje en over een half jaar krijgt me pony gewoon weer een normale