peesklap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jess134
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-03

peesklap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 17:28

hoi,
mijn pony van bijna vier is voor vier weken terug behoorlijk in elkaar gemept door een ander paard. rechts achter zit een fikse wond, is de veearst bijgeweest. en volgens hem was de pees heel. bij de laatste controle zei de veearst dat ik na drie weken weer kon gaan rijden. dit was afgelopen donderdag. ze loopt echter zo slecht dat ik er niet op durf te gaan zitten. in stap loopt ze prima maar in draf hinkelt ze. ik spuit haar twee keer per dag af en wandel met haar. Heeft iemand nog ideeen om het herstel te versnellen?


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:42

Als het echt haar pees is zou ik eerst eens een scan laten maken, zodat je weet wat er precies met de pees is. Zolang je dat niet weet, kan niemand je advies geven. Bij de ene peesblessure is absolute boxrust nodig en bij de ander veel stappen op het harde. Kortom, toch weer even DA bellen of kliniek.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:52

Zijn er toen foto's/scan gemaakt ? of heeft hij gewoon gevoeld ? Het kan zijn dat het griffelbeentje gebroken is (heb dat ook een keer meegemaakt) Duurt een 1/2 jaar om te herstellen maar bij mijn paard is het helemaal goed gekomen. Als er toen geen foto's/scan genomen is zou ik dat nu in ieder geval wel doen, dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is. Je schrijft niet waar die wond precies zit, ter hoogte/tussen welk gewricht ?

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:52

Ik zou nog een keer de dierenarts laten komen. Misschien iemand anders laten kijken?

jess134
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 13:00

Bedankt voor de tips! de dierenarts heeft alleen gevoeld en is verder nog wel drie keer op controle geweest. Ze zei dat het er heel goed uit zag en dat er geen ontstekingen bij zij gekomen. Nou heb ik gister gekeken en ze liep al wat beter. maar ze wil steeds draven als ik met haar aan het wandelen ben. Zou dat een goed teken zijn? Verder zijn de laatste twee dagen haar beide benen dik maar na het lopen is het weer weg. stalbenen dus. gelukkig. Zou dit door het mooie weer komen heeft ze namelijk nog niet eerder gehad

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:03

Ik snap niet dat er geen foto's gemaakt zijn. Ik weet niet hoor, maar benen zijn best belangrijk en je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Een paard voelt zelf ook wel aan of ze kan draven of niet. Ik denk wel dat dat een goed teken is. Succes ermee.

boemel

Berichten: 8359
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:39

Dat ze wil draven hoeft geen goed teken te zijn. Er zijn zat dieren die door hun pijn heen lopen. Verder is het niet altijd vanaf de buitenkant goed te zien of te voelen of er sprake is van een peesblessure. Juist bij een peesblessure is er vaak sprake van een kortdurige kreupelheid, terwijl het probleem groter is dan het er uitziet.
Een scan/echo geeft uitsluitsel.

Mijn paard was ook goed verklaart door de dierenarts. Ze was niet meer kreupel en haar been was niet meer warm. Achteraf bleek dat ik haar 6 weken gereden heb met een peesblessure. Zoiets is gewoon heel erg vervelend.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:23

Ik zou ook een scan/foto laten maken. Gewoon om zekerheid te krijgen. Het is wel prijzig, maar stel dat je nu door zou rijden, terwijl ze wel een blessure heeft, dan ben je straks verder van huis.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, GoogleAdsense, ingetje3012, Knoek, LesleyAnne, sunny43 en 73 bezoekers