bloedvergifitiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

bloedvergifitiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 14:35

Mijn paardje had zondag een onzettend dik been en trillde over zijn hele lijf en kon niet meer lopen.
De da gebeld wat bleek bloedvergiftiging en 40 graden koorts, hij heeft drie spuiten gehad en voor een week antibiotica en ontstekingsremmers.

Vrijdag moet ik de da bellen om te zeggen hoe het met hem gaat. Ik hoop dat zijn been dan weer normaal is. Het gaat wel steeds beter en hij loopt niet kreupel, maar rond zijn kogel vind ik hem nog erg dik.

Mijn paardje word in juni pas 2 jaar nu is mijn vraag is er iemand die mij kan vertellen of hij er blijvende schade aan over kan houden zijn been is al een stuk dunner alleen rond de kogel waar het wondje zit is hij nog wat dik.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:46

Mijn vorige paard heeft ook bloedvergiftiging gehad, met ongeveer dezelfde verschijnselen. Haar been bleef heel dik, en er zat veel troep in, waardoor het na een paar dagen open ging en alles er uit kwam zetten (pus ed) Lopen ging ook bijna niet, maar gelukkig werd het na een paar weken beter. Wel had ze nog steeds veel wondjes en moest k, toen k weer op haar kon rijden, nog zon beetje 1,5 jaar dat been bandageren. Gelukkig is ze nu van haar oudedag aan het genieten en gaat alles perfect! Alleen van de winter, toen er overal sneeuw en ijs lag, kon ze dr stal nie uit en kreeg ze weer een dik, maar das best logisch...