Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Ik twijfelde eigenlijk nog of ik mijn kleintje zou laten enten, maar denk nu eigenlijk wel na het lezen van de vele verhalen dat ik het wel ga laten doen... 
Jola schreef:Helaas is het niet alleen in 's-Gravenwezel gebleven, het zit ook al in Brecht, Kalmthout en St-Niklaas![]()
Ik sta op een manege in Brecht en als voorzorgsmaatregel is er aangegeven dat er de eerste paar weken geen nieuwe paarden het erf op mogen en als je zelf ergens op wedstrijd wilt gaan, prima, maar dan kom je niet meer binnen.
Er is geen reden tot paniek maar voorzichtigheid en oplettendheid is geboden.
Edit: de manege waar ik sta is dus niet daar waar de uitbraak in Brecht was.
Daar sta ik! Weet je waar juist? LecyTinker schreef:Is altijd een lastige keuze... ik heb de hoefsmit die volgende week gaat komen en zit maar een paar kilometer van al het gedonder af... Maar ik denk dat paniek nu nog een beetje vroeg is... Je kan veel voorkomen door idd hygienisch tewerk te gaan. Zorgen dat je geen dingen van andere paarden gebruikt en zorgen dat je kleding EN SCHOENEN ( las het net ook al) goed schoon zijn. Je kan je schoenen door een desinfecterend badje halen. In australie (waar ik op een grote racestal gewerkt heb) stonden voor elke deur van elk paard een badje waar je doorheen moest lopen voordat je de stal in en uit ging. Beetje overdreven aangezien die paarden elkaar toch zagen wanneer ze aan het werk gingen, maar beter safe then sorry...