Briezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Briezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 11:49

Mijn paard zit vanaf gisteren de hele tijd te briezen, ik heb haar neus goed onderzocht en schoon gemaakt. Vanacht was het uit eindelijk over (ik heb een camera in de stal) nu ze in de wei staat heeft ze het weer. Af en toe schud ze met haar hoofd, duidelijk zit er iets dwars dan, verder graast ze gewoon door.

Wie kent dit? Kunnen paarden ook Hooikoorst hebben en hoe ziet dat eruit bij een paard? Misschien heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Ben je een Bokker of een Jokker....



gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:29

Ja, paarden kunnen ook alergieen hebben. De mijne heeft ook sinds een paar dagen problemen, telkens zijn neus aan zijn benen schuren, briezen, zijn lippen raar bewegen enz. Ik heb om te rijden ( beter gezegt stappen, want meer mag hij niet) zo'n netje voor zijn neus besteld en dat helpt heel goed. De pollen enz. blijven in dat netje hangen en dan heeft hij er bijna geen last meer van. Want hij begint onder het rijden echt extreem met zijn hoofd te slaan, dan word je echt gek.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 12:42

Asjemenou Verward WOW dat wist ik echt niet. Zeg Gelderfan, heb jij je paard laten testen daarop? En wat voor netje en waar kan ik dat bestellen? Aaa Pfff, sorry, dit had ik niet verwacht. Jou omschrijving is mijn paard alleen ik dacht dat ze gewoon een gekke week had.

Mag jou paard alleen stappen door die allergie?

Ben je een Bokker of een Jokker....


gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:58

Ik heb even voor je gekeken en je kunt die dingen zelfs bij de paardendrogist kopen :ยด
Net Relief
Een prettig draagbaar netje voor paarden met pollen-allergie. Het netje bedekt de neusgaten vanaf de bovenlip tot aan de neusriem van het halster of hoofdstel. Voorzien van klittenbandsluiting. Wordt geleverd met 2 extra netjes.
Ik heb het in Duitsland gekocht omdat ik daar ook woon.......
Nee, ik stap niet met hem vanwege de allergie, hij heeft een ernstige peesblessure en vorig jaar een ongeluk waardoor zijn hele been van binnen en buiten kapot was Boos!
Helaas doen de foto's het niet meer in mijn profiel, zal eens kijken of ik ze weer erop krijg, dan kun je zijn been zien.
Met zo'n netje kun je gewoon rijden, dat is geen probleem. Ik weet dat ze voor twee jaar een vriendin van mij uitgelacht hebben vanwege haar netje, maar als je ziet hoeveel paarden een allergie hebben, is echt niet meer normaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers