Tanden of iets anders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Tanden of iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:51

Hallo sinds 2 weken heeft mijn pony arabier 4,5 jaar een nieuw truckje bedacht (of heeft pijn) tijdens het rijden loopt hij in eerste instantie ontzettend netjes voorwaart neerwaarts maar zodra je een overgaan wil maken naar galop dan gooit hij zijn hoofd de lucht in en sterrekijken maar. Dan krijg je hem wel weer makkelijk rond of een volte sturen of iets harder doorvragen. Maar ik vind dit wel vreemd hij heeft dit toen hij net ingereden werd ook gedaan maar gaat nu al 1 jaar ontzettend goed... Kan het zijn dat hij weer aan het wisselen is of pijn in zijn rug heeft of kan het eigenwijzigheid zijn .... Wie weet een oplossing, ik rijd met een dubbelgebroken Aurigan bit. Tevens als ik hem weer eenmaal daar heb loopt hij weer lekker en ineens hup sterrekijken. Wie heeft hier ervaring mee

Groeten Larissa

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:06

ja ikke!! deed mijn arabier ook, lekker treiteren want je heb zo geen moer meer te zeggen, volhouden dan komt het vanzelf weer goed ik heb ff een tijdje met slof gereden vorr de galop, want ze was veel te sterk voor mij. Succes ermee!!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:38

Het is wel aan te raden om je paard één keer per jaar door een tandarts te laten controleren, vooral omdat je paard op de leeftijd is dat er een aantal tanden gewisseld zijn.
Dan heb je in iedergeval dat uitgesloten voor je de oorzaak bij treiteren zoals SHANEEN zegt gaat zoeken.
(ps: Shaheen ik bedoel het niet om je aan te vallen of zo)