Hoefijzer met een hakje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Hoefijzer met een hakje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 16:15

Mijn smid raadde mij aan om Graffiti achter op ijzers te zetten met een hakje. Nu kan ik me daar heel weinig bij voorstellen wie weet wat hij bedoeld?


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:30

Mischien bedoelt hij noppen?
Ik denk dat je pony als ie scheef staat (hoef omhoog) dat je ze daar voor gebruikt.
Maar dat weet ik niet zeker, vraag het anders aan de hoefsmid of zoek op www.google.nl?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:52

Ik denk dat hij bedoelt dat het ijzer aan de achterkant wat wordt opgehoogd. Dit doen ze meestal met een klein stukje ijzer. Je kunt het een beetje vergelijken met een steunzool voor mensen die teveel op hun hakken staan en daardoor hun benen verkeerd belasten.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:54

Akhalteke schreef:
Mijn smid raadde mij aan om Graffiti achter op ijzers te zetten met een hakje. Nu kan ik me daar heel weinig bij voorstellen wie weet wat hij bedoeld?


Waarom raadde hij je dit aan. Daar moet toch een reden aan ten grondslag liggen. Verward

Persoonlijk zie ik er niets verkeerds in als een paard met de ballen van de voet wat lager bij de grond staat, des te beter ligt nl dan het hoefbeen horizontaal.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:02

De enige reden die ik zou kunnen bedenken is een peesprobleem.... op die manier wordt de pees minder belast, wij hebben dat toen moeten doen met ons paard dat een pees gescheurd had, maar dat was dus een duidelijke reden en dat waren zijn voorbenen...
Ik zou als ik jou was toch maar eens aan je smid vragen waarom hij dit zou willen doen Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers