dierenarts kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juul17
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-03-03

dierenarts kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:00

hallo
ik wil graag een grote pony aanschaffen
die had ik vroeger ook
maar aan alle kanten wordt mij dit afgeraden vanwegen de hoge veearts kosten die je vaak hebt
mijn oude pony had eigenlijk nooit wat is dit uniek
ik heb nu een shetlander maar die is te druk voor mijn dochtertje
vandaar dat wij een groter zoeken
bvd

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:50

Ik denk dat de kosten van onderhoud meer zijn dan de kosten van een veearts. Maar als je pech hebt kunnen ziektekosten van je paard snel hoog worden.
Normale kosten (entingen, ontwormen etc) vallen wel mee, zijn iig in te calculeren bij de rest van het onderhoud (stalling, voer etc).

Ik vind het alleen een beetje vreemd om de keuze van het houden van een paard af te laten hangen van de DA-kosten. Je moet je dan eerder afvragen of het totale onderhoud wel haalbaar is.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:53

Inderdaad Jantien, ik vind het ook een beetje raar advies.
Ja een veearts kost een hoop geld, ook de jaarlijkse entingen kosten wel wat. Maar ik ben veel meer geld kwijt aan overige kosten.
Als je bang bent voor hoge veearts rekeningen, neem je een ziektenkosten verzekering voor je paard. Maar ja, die zijn ook duur.. paarden zijn nu eenmaal duur Lachen

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:31

Ik denk dat het eerder zo'n schreeuw is die je van veel mensen hoort.. die de dierenartsen kosten tegenwoordig erg hoog vinden. Is ook vind ik. Entingen in Belgie zijn gelukkig een stuk goedkoper Schijnheilig dan in NL. Dus gaan laten wij onze hondjes altijd net over de grens enten in Belgie. Scheelt echt Clown Maar ik zou me er niet van laten weerhouden om een paard te nemen omdat de dierenartsenkosten tegenwoordig hoog liggen. Je moet gewoon een gezond paard kopen, dan heb je al die kosten niet. Lachen

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:21

Als je pech hebt, heb je zo'n paardje als Tancreda was. Altijd wondjes (kleinere) en ze heeft in 1,5 jaar tijd 3 grote wonden gehad die gehecht moesten worden. Zo'n paard is behoorlijk duur, wat dierenarts kosten betrefd

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:13

Tancreda, ik zou willen dat het bij Pablo alleen bij wat wondjes gebleven was Verdrietig Gelukkig gaat het nu weer goed *LOL*