oneindig doorgaan met kraken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

oneindig doorgaan met kraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 13:20

Stel je moet je paard door een manueel therapeut laten behandelen. Helaas blijkt al snel dat dit niet bij 1x zal blijven, omdat de blessure "er steeds weer opnieuw inschiet".... Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie oneindig je paard laten doorbehandelen als er iedere keer weer wat scheef zit of zouden jullie dan stoppen?


Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:25

Ik zou het toch wel herhalen en het er van te voren met deze therapeut over hebben. Ze hebben vaak toch een 'behandelplan'.
Als jezelf naar een manueel therapeut moet is het toch ook niet in één behandeling verholpen?!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:26

Is er geen manier om de spieren (eromheen) sterker te maken zodat ze niet steeds terug schieten, oefeningen ofzo? Heb je het al aangekaart bij de therapeut zelf of dit de bedoeling is zo door te blijven gaan?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:28

Naast de manueel zorgen voor oefeningen die deze blessure kan voorkomen. Vraag dus aan je manueel of je iets speciaal kan doen in training of een oefening zodat je kan voorkomen dat je steeds terug moet. Vaak is het zo dat inderdaad het paard eerst sterker moet worden om zo te voorkomen dat er steeds problemen ontstaan. Je manueel dus vragen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 13:35

Het gaat niet om mijn paard gelukkig. Maar weer een zo'n verhaal van via-via. Ik heb er zelf over na zitten denken en vroeg me af wat jullie in zo'n geval zouden doen. Het probleem is dat de wervel die niet goed zit, iedere keer weer opnieuw in de verkeerde positie terugschiet als het paard een keertje lekker gek gedaan heeft op de wei.... De manueel therapeut in kwestie had wel van tevoren gewaarschuwd dat het weer terug zou kunnen komen, maar was zelf ook een tikkie verrast dat dat alweer zo snel op zou treden... Heeft het dan wel zin om zo lang door te gaan of is het dan misschien tijd voor een carrière-move van je paard?

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:43

Tja, moeilijk verhaal. Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n geval.
Kun je daar een paard op laten afkeuren eigenlijk? Misschien dat dat een optie is?
Ik weet niet wat diegene aan behandelkosten betaalt, maar die man die bij Fitz wel eens is geweest was niet bepaald goedkoop.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:24

ik zou idd in overleg gaan met de therapeut voor spierversterkende oefeningen.
En ondervind het paard er veel hinder van of is het meer dat je met rijden tegen technische problemen aanloopt.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:31

Hoi,

Mijn jonge paard is nu vier keer behandeld door een manueel therapeut. Over twee maanden moeten we terug komen en wordt ze waarschijnlijk nog twee keer behandeld. Wat daarna gaat komen weer ik nog niet. De beslissing om haar bijv. twee keer per jaar (ik zeg maar wat hoor) te laten behandelen hangt er ook vanaf, hoe het tussen die behandelingen door met haar gaat, wat daar de prognose voor is. Ik heb er zelf nu nog geen idee van of ze haar in de toekomst nog vaker zouden willen behandelen en hoe vaak dat is, maar ik denk dat ik voor de beslissing om dat al of niet te doen sterk af ga op het advies van de manueel therapeut en de veearts die haar dan behandelen.

Groeten,
Judith

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 08:39

Toen mijn paard gekraakt was moest ik haar eerst een weekje op stal laten staan. Ze mocht wel op wei. Daarna een week dr op stappen of longeren, de week daarna er pas weer op draven en de week daarna mocht ik pas weer galloperen. Lachen Rustig aan opbouwen is niet verkeerd.


Ik heb ook een keer met iemand gesproken die zijn paard had laten kraken en die mocht er meteen alweer op... Lijkt me niet dat het dan nut heeft. Dan kan het toch niet rusten?

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:18

Waarom zou er meteen opgaan fout zijn? Als alles toch weer recht zit, kun je gewoon weer met je paard aan het werk. Hij zal hooguit de eerste dagen wat spierpijn hebben.

Juist los bewegen is in de ogen van mijn kraker gevaarlijker dan gedoseerde beweging. Dus wel rijden maar niet het land in.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:23

Ja maar als je rustig aan opbouwt dan kan het rustig 'genezen'... als je zelf naar een kraker gaat ga je ook niet weer meteen fitnessen toch?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:55

wij moesten Pablo twee weken longeren met pessoa of gogue om de spieren sterker en losser te maken. Die hadden nl lang verkeerd gezeten en hij had dus idd spierpijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza, Googlebot, Kidde, Lui_, Pieneappel en 31 bezoekers