Paard kraken een trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 20:28

Gezien de symptomen die Gerrie opnoemt (Thanx Gerrie!!!) ga ik toch heel hard twijfelen of er wel wat fout zit in de wervels van mijn paard en niet juist heel ergens anders. Ik zie namelijk geen van deze symptomen terug komen... Morgen komt de fysio... kijken wat hij zegt....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:00

cloris schreef:
Ik weet niet of dit heel relevant is maar ik loop zelf al een hele tijd bij een kraker, de term kraker is nou ook niet echt een juiste term vind ik maar goed so be it...
Ik heb zelf nooit een duidelijke reden gevonden waarom mijn tussenschijven nou elke keer verschuiven (wervels zelf verplaatsen niet maar de tussenschijven en de gewrichtjes die daar weer zitten)
Het kan zoooo ongelofelijk veel redenen hebben, een keer verstappen, verkeert opstaan iets verkeert oppakken enz, waarom zou het bij een paard niet zo kunnen ontstaan, een keer vastliggen op stal, een verkeerde landing bij het springen, een rare bokkensprong noem het maar op?
Maar om even terug te komen op het kraken bij dieren of paarden in het algemeen, ja een modelbeeld maar kan dat ook niet komen omdat er steeds meer kan? nu is een fysio vrij gewoon, hoe gewoon was dat 10 jaar geleden?
Mensen gaan anders om met hun paarden, en ja nu wordt er tenminste wat aan gedaan.. .ik zelf heb jaren bij de fysio gelopen maar die kon het niet verhelpen, en daarna kon ik naar sickens in Leiden... dat is trouwens Manuele therapie, daarnaast heb je ook chiropractoren ook voor paarden.
Maar dat het er niet echt fijn uitziet bij paarden kan ik wel beamen, mijn paarden hebben het nog niet nodig gehad gelukkig maar ik heb het wel gezien, ze voelen namelijk zo aan de wervelkolom of er wel of niet iets gedraaid of scheef zit, en dat kunnen ze met de hand (bij mensen wel) niet zomaar terug zetten vandaar die rubbere hamer...
Hmm ik weet niet of het nog enigzins te volgen is....


Het is goed te volgen en zoals je het al kenschetst ben ik het er helemaal mee eens. Haha!

Ik ben zelf ook naar een chiropracter geweest en heb ervaren hoe je er van kunt opknappen.Dus waarom niet een paard een behandeling gunnen?
Rodinde doet het op de Sickens manier.