Wortelkanaalontsteling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Wortelkanaalontsteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 23:43

Wie heeft er ooit bij een paard een wortelkanaalontsteling meegemaakt?

Een paard bij ons op stal heeft daar problemen mee, de medicijnen slaan niet aan en vandaag had ze problemen met haar evenwicht! Wie herkent dit??


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:11

ik heb geen ervaring met wortelkanaalontsteking, maar mijn paard had een ontsteking onder z'n kies zitten. bij z'n wortel. is volgens mij bijna hetzelfde. alleen bij wortelkanaalonsteking is het verder gegaan.
bij mijn paard hielpen medicijnen ook niet. heeft een paar x hele zware antibiotica gehad.
hij had ook een hele dikke bult op z'n hoofd zitten. op de plek van ontsteking. ze hebben toen op de Uithof z'n kies eruit getrokken zodat de ontsteking weg kon.
als zo'n wortelkanaalontsteking te ver gaat, kan het volgens mij ook richting de hersenen enzo gaan. dit vertelde de dierenarts mij i.i.g. als bij mijn paard de onsteking verder was gegaan, had hij ook een wortelkanaalontsteking gehad en dit kan dan zo verder gaan. is natuurlijk niet zo vreemd aangezien de tanden doorlopen tot ong. onder de ogen. dus misschien dat dat er wat mee te maken heeft. vergeet niet dat dat paard zich waarschijnlijk ook niet helemaal goed voelt. het blijft een ontsteking. een vriendin van mij had ook een wortelkanaalontsteking en die werd er zo ziek van dat ze dachten dat ze Pfeiffer had of zo.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:04

dit paard is nu op de kliniek met verlammingsverschijnselen, ze kunnen niets vinden, er worden fotoos van de schedel gemaakt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Lightninggg en 11 bezoekers