Alleen onregelmatig op rechterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 21:51

Mijn paard loopt onregelmatig als ik op de rechterhand longeer, als ik hem linsom laat lopen heeft hij geen last, dan loopt hij normaal en loopt dan zelfs te rennen en bokken. Rechtsom loopt hij zelfs in de stap erg onregelmatig. Nou zitten achter de ijzers los, de smid had nog geen tijd (grr), rechts zit meer los als links. Het lijkt dat ze linksvoor kreupelt, maar ik heb gehoord dat dat dan ook linksachter kan zijn. Er is niks dik of warm aan zijn benen of hoeven.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, zo ja waar lag het dan aan?
Alvast bedankt.

Sprakeloos


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 21:56

Zit ie niet gewoon gruwelijk vast? Hier was ook eens een pony die dat had, die ging kreupelen, maar zat gewoon vreselijk vast. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 22:04

Nee hoor want rechts is zzelfs zijn makkelijke kant. En met rijden liet hij juist lekker los overal maar toch onregelmatig lopen. Toen ben ik er natuurlijk gelijk af gegaan. En ook daarvoor met rijden lekker los allebei kanten.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:43

Dat kan van alles zijn. Probeer er eens iemand bij te halen die weet hoe hij spiertechnisch naar een paard moet kijken
-> waarom gaat hij onregelmatig, waar komt het vandaan? Uit de rug? Uit een been? Ontlast hij een been en wordt hij daardoor scheef in de rug? Het is heel moeilijk om daar zo vanachter het scherm iets zinnigs over te zeggen.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 23:07

Een goed kreupelheids onderzoek lijkt me op zijn plaats. Met name door middel van verdovingen kan de locatie van de pijn vastgesteld worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, inge_romeo en 82 bezoekers