Vergelijken van eczeemdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klunsmuts

Vergelijken van eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:35

Hallo allemaal,

ik heb een nieuw topic gestart omdat ik graag wil onderzoeken hoe tevreden mensen zijn met hun eczeemdekens. Ik heb verschillende topics over eczeem en eczeemdekens gevonden en begon met een lijstje merken met daarachter voor elke positieve ervaring een + en elke negatieve een -. Behalve dat het lastig was tussen alle verhalen over smeerseltjes, vragen en gezellige praatjes specifieke dekeninformatie te vinden ontdekte ik een probleem bij mijn onderzoek: ik kwam erachter dat dezelfde mensen in verschillende topics hun ervaringen plaatsten, en dat een merk door de ervaring van 1 persoon al gauw 4 plusjes uit verschillende topics kon krijgen.

Nu de vraag aan alle eczeemdekengebruikers, willen jullie je eigen ervaring geven met de dekens die jullie hebben (gebruikt)?
Als je eenmalig zou kunnen antwoord geven op de volgende vragen:

1. Welk merk?
2. Wat kostte die?
3. Ben je er tevreden over?

Als je ervaring hebt met meerdere dekens is het handig als je 2 aparte lijstjes maakt, om het overzichtelijk te houden.

Het zou fijn zijn als je kon onderbouwen waarom je wel of niet tevreden bent, bijv. dat hij al 5 jaar meegaat of dat er al gauw gaten in vielen, dat hij niet pastte op een breed paard, enzovoort.

Ik denk dat dit topic zou kunnen helpen om het voor iedereen makkelijker te maken in één keer een goede deken uit te kiezen, die zowel bij jouw paard als jouw budget past.

Ik zou zeggen, brand los!

Katja

Re: Vergelijken van eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:39

Verplaatst van MD naar SV.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:47

1) Merk: Pagony Eczema
2) Prijs: 70euro
3) Tevredenheid: geen :( De stof was erg snel kapot, verder vond ik van dit model de hals ontzettend kort waardoor een groot deel van de hals blootligt!

Zie foto (deken mocht wel een maatje groter, maar dan nog zou de hals nooit lang genoeg zijn geweest) http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MCOPDX8.jpg

1) Merk: Pfiff
2) Prijs: rond de 140euro
3) Tevredenheid: Groot!!! Superstevig, bedekt een heel groot deel van het paard (bv ook tussen de voorbenen en lange staartflap) en met 3 buiksingels een mooie stevige deken. Enige nadeel is dat hij er alleen in maat 175 was en dit een ijslander model is, dus meer voor iets bredere pony's. Voor mijn pony daardoor wat te lang, maar met wat creativiteit zat hij perfect en de hals was echt mooi lang!

Zie beelden (deken hing daar wat te ver naar achteren, omdat hij dus eigenijk net wat te groot is voor deze pony)
http://www.youtube.com/watch?v=HYzuVHZQMDE

1) Merk: De Meulenkamp
2) Prijs: rond de 150euro?
3) Tevredenheid: goed, is een soort boett deken maar dan net iets goedkoper. Ik heb hiervan de hals afgehaald en er een losse eczeemhals van gemaakt, die ik dan in combinatie met een regendekentje al vroeg in het seizoen op kan doen (omdat ik vind dat het dan nog te koud is als ze een flink natte periode krijgen).
Beetje onduidelijek foto; http://www.mijnalbum.nl/Foto-FGBO4WOJ.jpg

1) Merk:Boett
2) Prijs: afhankelijk van de maat maar rond de 150- 200euro?
3) Tevredenheid: goed, hoewel ik hem kwalitatief niet dusdanig beter vind dan de pfiff of meulenkamp.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:54

Ad 1. Pagony eczema

Ad 2. € 70,00 inclusief verzendkosten in de aanbieding, en € 70 excl. verzendkosten als ie niet in de aanbieding is.

Ad 3. Heel tevreden over prijs/kwaliteit. In eerste jaar wat laat opgelegd, waardoor pony hals nog schuurde. Hierdoor ieniemienie kleine gaatjes in hals geschuurd. Zelf heb ik die meteen gestopt, dus werden de gaatjes ook niet groter.

Enige punt waar je op moet letten bij bestellen: de dekens vallen klein uit. De maat die bedoelt was voor B-pony, was veel te strak. Ik heb een maat groter moeten nemen. Waarschijnlijk niet geschikt voor paarden/pony's met lange hals. Mijn pony had echter niet zo'n lange hals, dus dat paste net aan.
Later nog 2e deken erbij besteld, voor als deken nummer 1 in de was lag.
Deken lag 24 uur per dag op, soms wel weken achter elkaar zonder eraf te halen (weidepony waar niet op gereden werd). Deken soms alleen even recht leggen, maar over algemeen bleef hij goed recht liggen. Waarschijnlijk doordat de deken achter om de achterbenen vast zit, in combinatie met de buikflap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:05

1. Welk merk?
Pagony
2. Wat kostte die?
€ 70,-
Ja ik er heel tevreden over. de deken gaat nu alweer een jaar mee en hij blijft goed rechtliggen. omdat ze wat kleiner vallen past het juist goed op mijn haflinger liggen. ik ben dus tevreden :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:11

Merk:
Pagony

Prijs:
70 euro

Tevreden ?
Nee, hij bleef niet goed liggen op de hals van mijn halfinger waardoor hij als nog een stuk achter zijn oren kon schuren..

Merk:
Rambo sweet itch.

Prijs:
150 euro?

Tevreden?
Deze deken blijft perfect zitten en beschermt ook de voorpluk.
Door de oorgaten blijft de deken ook heel goed liggen op de hals !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:53

1. merk Krämer Pferdesport
2. prijs nu 99, ik heb er toen nog 79 voor betaald
3. kwaliteit: erg stevige stof, zat goed in elkaar. Veel aandacht voor detail.
De reden dat ik hem verkocht heb was omdat ik hem té warm vond en mijn paard het niet leuk vond om het erg strakke halsdeel over het hoofd aan te moeten.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 20-03-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:56

Merk:
Everline

Prijs:
90 euro

Tevreden:
Super! Deken blijft goed liggen. Deken is nu 1 seizoen gedragen en geen gaatje in te vinden. Nadeel is wel dat ze snel verkleuren, maar dat maakt mij niks uit. Maten vallen normaal.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:11

1. Welk merk? Rambo Sweet Itch Hoody
2. Wat kostte die? Rond de 150 euro
3. Ben je er tevreden over? Zeker. Fijne pasvorm, stevige deken. Handig is de hals die je met klittenband kunt loshalen om bijv. de manenkam te verzorgen. Ook fijn dat de hals doorloopt tot over de oren, beschermt ook de maantop.

1. Welk merk? Boett
2. Wat kostte die? 230 euro
3. Ben je er tevreden over? Is na vijf jaar gebruik echt op. Lange levensduur dus, helaas lubberen de elastieken wel met de tijd.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:16

1. welk merk --> pagony
2. prijs --> rond de 70 euro
3. tevreden? --> nee na 2 weken had de mijne hem al naar de klote geholpen.

1. merk --> Rambo sweet itch hoody
2. prijs --> rond de 150
3. tevreden --> Ja zeker mijn sloop grage haflinger kreeg hem niet kapot enige wat altijd lukte was zijn oren uit de gaten krijgen waardoor hij zijn voorpluk wel kapot had.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:30

1. Welk merk?Loesdau Horsefriends

2. Wat kostte die? Nu 97,95 ik heb er een paar jaar geleden 80 euro voor betaald

3. Ben je er tevreden over? Was er zeer tevreden over. Stevige deken die niet snel kapot te krijgen was. Veulen hing er met regelmaat overheen (mammie pesten ;) ) maar de deken bleef heel. Ook erg fijn om de hals, wat ruimer dan ik de meeste dekens zie. Hij bleef goed liggen met rollen ed, en ondanks de donkerblauwe kleur absoluut niet warm onder de deken (paard liep zomers vaak in de brandende zon). Ideaal was het elastisch verstelbare riempje bij de hals, deken schoof daardoor niet over de hals weg en bleef goed bij het halster zitten. Ik had er geen hoofddeel bij, het paard had genoeg aan een gewoon vliegenmasker. Deken een paar jaar gebruikt maar bleef goed. (dat paard heb ik ondertussen niet meer, deken is met paard meegegaan en doet nog steeds dienst. zal nu een jaar of 4 oud zijn).

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:38

1. Welk merk: deken van de Meulenkamp
2. Kosten: zie site, geloof tussen de 100 en 160 euro
3. Tevredenheid: Zeeeeeeeeeer tevreden!!! Mijn ruin heeft last van zomereczeem en door deze deken laat hij zijn staart en manen heel en schuurt bijna niet meer :D Het is wel een sloper dus om het jaar heb ik wel een nieuwe nodig. Als hij geen sloper was dan zou de deken jaren mee gaan, zoals al eerder hier boven gezegt....

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:14

- Boett maat 4 €204,-
- Meulenkamp maat 4 €145,-
- Topreiter €80,-

Boett
Is gemaakt van een zwaardere stof, is makkelijk te maken als die kapot is. Behalve als Sendill ze sloopt, want die zorgt dat ze gewoon helemaal door midden zijn Blijft wat langer nat bij regen en gaat sneller stinken door de regen. Heeft een ruime pasvorm! Bij erge warmte zweten ze erin! Haren blijven makkelijker in de deken zitten, ook na het wassen in de wasmachine.

Meulenkamp
Is wat strakker qua pasvorm, vooral bij de hals. Is ook gemaakt van een wat zwaardere stof die makkelijk te maken is als er een gaatje in zit. Gaat ook ruiken na veel regen en blijft wat langer nat. Bij erge warmte zweten ze erin! Nadeel vind ik dat de buikflap aan de deken vast zit. Haren blijven makkelijker in de deken zitten, ook na het wassen in de wasmachine.

Topreiter
Hebben maar 1 maat, dat is ijslander. Past goed op onze ijslanders (gelukkig). Is van ander materiaal gemaakt en daardoor een stuk minder zwaar, sneller droog bij regen en minder snel in zweten bij erge warmte. Het is wel een stof die je niet snel/makkelijk maakt met naald en draad als er een gaatje in zit en door de dunne stof zal de deken gevoeliger zijn als je ergens achter blijft hangen voor een gaatje. Verder is de pasvorm bij zowel Dis als Sendill goed, terwijl ze toch een heel ander soort bouw hebben. Is makkelijk te wassen in de wasmachine en komt er (vind ik) het schoonst weer uit!

Wij zijn het meest tevreden over de Topreiter, deze is qua prijs/kwaliteit goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:33

1. Welk merk? Rambo Sweet Itch Hoody
2. Wat kostte die? Rond de 150 euro
3. Ben je er tevreden over? Ja. Fijne pasvorm, stevige deken. Handig is de hals die je met klittenband kunt loshalen. Ook fijn dat de hals doorloopt tot over de oren, beschermt ook de maantop.
Klein nadeel vind ik de talloze sluitingen (10 meen ik) en ook deze deken is door de dichte structuur erg warm.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:33

Rambo Sweet Itch Hoody

1. Welk merk?
Rambo Sweet Itch Hoody

2. Wat kostte die?
€165,-

Zeer tevreden, geweldige deken!!
Enige nadeel: De oren blijven er niet overheen zitten.
Het is een oersterke deken, en als je geen prikkeldraad omheining hebt, blijft hij zelfs heel met de wildste paarden.
Helaas hing mijn paard regelmatig over de prikkeldraadomheining heen dus moest ik na 1 jaar wel een nieuwe kopen.
We gaan dit jaar draad voor het prikkeldraad plaatsen, dus dan blijft de deken wel heel en kan ik er waarschijnlijk veel langer mee! :)
Het is gewoon een heerlijke deken, en ik heb de buiksingels erg los zitten, en hij verschuift geen centimeter. En mevrouw rolt toch erg vaak en speelt en bokt en rent en vanalles! :D

Ben érg blij met deze deken!!! :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-REYCBCML-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQOH86UH-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZOBNY7U-D.jpg

marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:17

1. Welk merk?
Pagony
2. Wat kostte die?
70,-
Ja ik ben er goed tevreden over. hij heeft het 2 eczeem seizoenen uitgehouden. In het 2de seizoen zat er af en toe een gaatje in (komt mede doordat mijn paard op kleigrond staat en deze super hard wordt in de zomer). De hals bleef goed op zijn plaats zitten, zelf ben ik wat minder tevreden over de hoofdkap. De deken is minder stevig van stof dan de andere dekens die ik gevoeld heb. Mijn paard had het gelukkig in de zomer onder haar deken ook niet te warm. De deken verkleurd in de loop der tijd wel door het weer, ook werdt het klitteband wat slechter omdat er haren enz tussen zat.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:06

1. Welk merk?
Pagony
2. Wat kostte die?
€ 70
Ja, heb deze deken nu 2 jaar en hij is nog steeds heel op een heel klein gaatje na. Je moet hem wel een maat groter bestellen want hij valt klein. Hij verkleurd wel heel erg door de zon en wil ook wel een beetje gaan lubberen, de elastieken heb ik wel wat korter gemaakt want die waren gaan lubberen maar hij werkte nog prima! Mijn deken leeft nu nog steeds maar helaas is mijn paard overleden dus ik weet niet hoe lang hij het anders vol gehouden zou hebben.

1. Welk merk?
Topreiter
2. Wat kostte die?
in de aanbieding 65 euro?
Deze deken heb ik bij mijn pagony gekocht en heeft mijn paard maar een paar maanden aan gehad. Hij lag goed, en is in die tijd ook niet kapot gegaan. vind het verder een mooie deken,

Mijn merrie is trouwens wel best zuinig op haar dekens :)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:51

1. Welk merk?
Rambo sweet itch hoody

2. Wat kostte die?
Ongeveer 165 euro

Heel tevreden, deken is super sterk en heeft een super pasvorm. Paard rent springt bokt en rolt ermee en deken zit altijd goed. Oortjes gaan er helaas wel uit... maar dat schijnt meer voor te komen als ik het hier zo lees ;-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:03

1,pagony
2. 70,00 eurietjes
3.wel wat tevreden,prijs is niet erg hoog,deken moet inderdaad maatje groter gekocht worden(na 1ste keer lauw wassen, was hij gekrompen,D.H. gebeld en kreeg met korting een maatje groter,nette service :D )
komen wel gaatjes in en halsstuk laat hals bloot met grazen,kost maantop met schuren.
de buiksingels rekken ook aardig mee met het zomerpostuur (grasbuik) van de pony.maar wel tevreden.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:18

Merk: Boett
Wat kost hij: ? Zat bij het paard
Tevreden: Over de kwaliteit kan ik niet heel veel zeggen want hij was niet meer de nieuwste. Maar vind het niet echt een hele fijne stof. De stof is vrij dik en het paard zweet er in de zomer met warme dagen best wel erg in. Het duurt ook lang voor hij weer droog is als het geregent heeft.

Merk: Topreiter
Wat kost hij: 80 euro
Tevreden: Heel tevreden. Er is maar 1 maat maar hij ligt perfect op verschillende paarden zo ook op die van ons.
De deken is niet heel dik waardoor het voor het paard aangenaam is om te dragen in de zomer. Ons paard zweet hier veel minder
onder dan onder de Boett. Ook is hij veel sneller droog dan de boett als het geregent is. Ik kan deze deken iedereen aanraden. Als de deken toe is aan vervanging komt er weer een topreiter.

Nog even een toevoeging: Vond Boett best zwaar vergeleken Topreiter.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:01

merk: equi theme
wat koste hij?: rond de 70-80euro
tevreden: niet helemaal hals zakt makkelijk af en de lengte is te lang. neem je een kleinere maat past de hals wer niet super.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:01

Merk:
Pagony

Prijs:
70 euro

Tevreden ?
:( Nee, de hals zakte helemaal af bij mijn shet, ik moest hem 3 keer op een dag recht trekken...en ze heeft er meerdere keren mee in de knoop gelegen.....en alsnog kapotte manen omdat de hals afzakte...en ook nog eens super warm..

Merk:
Rambo sweet itch.

Prijs:
170 euro of 105 uit Engeland *D

Tevreden?
*D Deze deken blijft perfect zitten, hoef je nooit recht te trekken, is lekker wit, manen blijven prachtig, gewoon een super deken...merk bijna niks meer van de exceem *D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:25

Cuubje schreef:
Merk:
Pagony

Prijs:
70 euro

Tevreden ?
:( Nee, de hals zakte helemaal af bij mijn shet, ik moest hem 3 keer op een dag recht trekken...en ze heeft er meerdere keren mee in de knoop gelegen.....en alsnog kapotte manen omdat de hals afzakte...en ook nog eens super warm..

Mag ik even hierop reageren?

Heb de deken zelf ook gehad namelijk...zelfs een 2e van gekocht omdat ik er zo tevreden over was.

Je zegt dat de hals afzakt...maar er zitten toch 2 lussen aan die je aan het halster kunt bevestigen? Dan kan de hals niet meer afzakken.

Super warm? Ik vind de deken juist zo dun dat ik hem echt niet warm kan noemen. Met regenachtig weer is ie daardoor ook weer heel vlug droog.

En hoe is het mogelijk dat je shet er mee in de knoop komt te liggen? Was de deken niet te groot dan? Want mijn ervaring was juist dat , als je de elastieken om de achterbenen en van de buikflap goed vast had, dat er weinig aan te verschuiven viel. In ieder geval niet zo erg dat de pony in de knoop kon komen te liggen. Ik had toch ook een pony die graag rolde. Ik moest de deken regelmatig afborstelen. En de deken rechttrekken moest ik dan ook wel eens, maar dat is ook alles.

Ik vraag me echt af of die deken dan niet veel te groot was.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:34

Isabonny, je hebt denk ik niet goed gelezen wat de TS schreef. Het gaat erom wat voor ervaring jij hebt met eczeemdekens. Er staan 3 vragen op die je kunt beantwoorden. Dus geen comentaar op anderen geven maar gewoon de 3 vragen beantwoorden om het zo overzichtelijk te houden ;)

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:50

Zal even reageren :D

Isabonny schreef:
Cuubje schreef:
Merk:
Pagony

Prijs:
70 euro

Tevreden ?

Mag ik even hierop reageren?

Heb de deken zelf ook gehad namelijk...zelfs een 2e van gekocht omdat ik er zo tevreden over was.

Je zegt dat de hals afzakt...maar er zitten toch 2 lussen aan die je aan het halster kunt bevestigen? Dan kan de hals niet meer afzakken.
Dit ook geprobeerd, maar weet je hoe vervelend dit voor je paard is, constant de druk/trekkracht op het halster...gaat ontzettend irriteren, op een gegeven moment helemaal open

Super warm? Ik vind de deken juist zo dun dat ik hem echt niet warm kan noemen. Met regenachtig weer is ie daardoor ook weer heel vlug droog.
bruin trek veel warme aan...werdt gloeiend heet in de zon...mijn rambo blijft heerlijk koel

En hoe is het mogelijk dat je shet er mee in de knoop komt te liggen? Was de deken niet te groot dan? Want mijn ervaring was juist dat , als je de elastieken om de achterbenen en van de buikflap goed vast had, dat er weinig aan te verschuiven viel. In ieder geval niet zo erg dat de pony in de knoop kon komen te liggen. Ik had toch ook een pony die graag rolde. Ik moest de deken regelmatig afborstelen. En de deken rechttrekken moest ik dan ook wel eens, maar dat is ook alles.
Ik moest hem 3 keer per dag recht trekken, constant zakte alles, verschoof het, etc. En nee hij was niet te groot. Ik had eerst een maat kleiner maar toen werdt mijn merrie gewoon gekilled omdat de borst/nek super super strak zat...kortom hopeloos geval waarmee ik mijn paard naar mijn idee mee mishandelde...Dan ook nog eens vaak elektrisch geladen..vreselijke banden om de achterbenen.....nee vreselijk

Ik vraag me echt af of die deken dan niet veel te groot was.

Sinds ik de rambo hebt, blijft ze heerlijk koel, rolt ze bijna net zoveel als mijn andere pony's (dus echt minder last), heeft ze geen irritatie plekken en heeft ze ook nog eens prachtige manen en is ze heel happy :D Wat wil een eigenaar nog meer *D