Nare plekjes op haar neus...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Nare plekjes op haar neus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 18:55

Sinds ongeveer een week heeft Pyra een schilferachtige plek op de rand van haar neusgat, een grijze plek. Het is droog, er komt geen vuil uit.
Vandaag kwam ik bij haar en heeft ze er opeens een stuk meer. Allemaal op haar neus... Zoals ik al zei, het zijn grijze, schilferachtige plekken met droge kortjes. Wat kan dit zijn ??? Ik heb het nog nooit gezien. Geen van de andere paarden bij haar op stal heeft er ook last van.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:51

Schimmel (ringschurft)?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 08:27

Heeft ze een witte huid bij haar neusgat en heeft ze de laatste tijd buiten gestaan? Dan kan het ook nog door de zon komen. Steeds goed insmeren met een zonnebrand met hoge beschermingsfactor schijnt dan te helpen. Misschien is ze wat gevoelig op de zon.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:11

als het schilferig is is het misschien een beetje droog ofzo smeer er wat uiercreme op kan nooit kwaad ik smeer mijn paards neus en mondhoeken er ook altijd mee in om het soepel te houden

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 09:11

ze heeft inderdaad wel een wit neusje, met een roze snuitje, misschien is het dan toch een soort zonnebrand ? vandaag komt de veearts even kijken, dan zullen we wel horen wat ik ermee aan moet. Bedankt voor jullie reacties.Ik laat wel weten wat de da ervan zegt.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 02:00

Wat zei de dierenarts eigenlijk, ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden.... Vertel je het nog?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:14

ik weet niet hoe oud je paard is,maar het kunnen 'jeugd puistjes'zijn. Die van mij heeft dat vanaf augustus tot en met januari nl ook gehad. Het gaat vanzelf over en dit is niet besmettelijk.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:37

De schetlander van onze buren had ook zoiets. Het zag er uit als een soort kleine wratjes op haar neus. Ze hebben de dierenarts er bij gehaald en die kwam met een "huis-tuin-keuken" middeltje wat erg goed heeft geholpen. Namelijk verse kippenpoep op de neus smeren. Ik weet het, het klinkt smerig, maar is echt geen grapje, het heeft bij die pony inderdaad gewerkt.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:13

Mijn paard had ook elk jaar zonnebrand op haar neus. komt vaak door de dauwdruppels 's morgens op de neus in de zon. ik hield haar dus binnen tot het gras droog was 's morgens. Dit hielp wel. Ze had er grote littekens van opgelopen, zo erg had ze het. Zelfs in de winter was ze er gevoelig voor. Zonnebrandcreme erop smeren heeft weinig zin. Als ze gaan grazen 'slijt' het er als het ware weer af..