Hij lopt niet kreupel of onregelmatig, afgezien van de gebruikelijke problemen: iets kortere pas rechtsachter door een scheve heup en de spierspanning is over het algemeen hoog. Zadel past volgens mij nog steeds goed (eind november nagekeken door de zadelmaker), hoewel we weinig gereden hebben sta ik toch te kijken van de atrofie van de rugspieren. Hebben deze dingen verband?
En wie laat je komen voor een verdraaide wervel? ik kan me voorstellen dat hij zo niet optimaal kan bewegen, maar hij is niet pijnlijk ofzo, we hebben ook geen abnormale problemen.

December 2008

Februari 2009
Even voor de duidelijkheid; vanaf begin december tot eind januari is hij niet veel gereden (meestal stapritjes met kleine stukjes draf over bevroren bodem, 2 keer per week. Hij liep toen ook erg gevoelig). Sinds begin februari zijn we weer wat aan het oppakken en pas afgelopen week rijden we weer volgens ons normale schema (6 keer per week). Ook krijgt hij voldoende bijgevoerd, omdat hij ook wat gewicht verloren is (hij heeft buiten gestaan in de vorst, omdat we open stallen hebben, maakte het niet uit binnen of buiten qua kou). Nu hij weer volop loopt krijgt hij ongeveer een kg sportbrok per dag, een hele pavokoek en ongeveer 10 kg hooi. In de rust periode kreeg hij 15 kg hooi, een hele pavokoek en een kwart biks per dag, en liep hij dus alleen op de wei, zonder verdere training. (dus voordat ik opmerkingen krijg dat hij zo is afgevallen, I know