Welke deken tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Welke deken tegen zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:51

Ik heb besloten om dit jaar dan toch maar een anti-zomer-eczeem-deken te kopen. Ik hoor iedereen altijd over de Boett deken, zag in de Divoza catalogus ook 2 exemplaren van Bucas en Rambo staan. Allemaal vrij prijzig. Er stond ook een Pagony (eigen merk Divoza) in - scheelde bijna 100 euro vergeleken met de rest.
Wie heeft ervaring en kan mij adviseren / zeggen wat wel of niet bevalt?

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:38

BOETT , BOETT, BOETT!!! en kijk verder maar eens onder de zoek functie hier, er is al veel over geschreven en kijk op boett.com. Echt de boett is de enige die werkt als je paar echt exceem heeft!

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:52

boett inderdaad de beste deken!!!!!
je kunt beter in 1 keer een goede deken aanschaffen dan dat je er achter komt dat de goedkopere niet werkt! en zomereczeem is toch al zo vervelend.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 12:02

Die van Rambo en Bucas zijn bijna net zo duur - het zijn natuurlijk ook niet echt slechte merken - maar blijkbaar heeft niemand daar ervaring mee?

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:51

Die van Rambo en Bucas zijn vliegendekens en niet geschikt voor die kleine mugjes, die kunnne door de mazen heen komen.
Bij Kraermer Pferdesport hebben ze ook een "boett"-achtige deken, werkt prima en stukken voordeliger.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:00

een boett deken helpt ontzettend goed!

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:46

Bij de friezen hadden verleden jaar twee paarden de anti-zomerexceemdeken van Harry's Horse op. En hij hielp wel. Beter dan alle smeerseltjes en druppeltjes die ze in de voorgaande jaren hadden gebruikt.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:08

Kendra schreef:
Allemaal vrij prijzig.

Inderdaad, een boettdeken is best duur. Maar ik heb hem vorig jaar gebruikt en het was mijn geld dubbel en dwars waard. Saar werd veel rustiger en gelukkiger met de deken om.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:17

die van bucas en rambo zitten geloof ik ook geen buikflap aan , schiet je dus nog weinig mee op
het beste kun je gewoon een boett of een vergelijkbare deken kopen
eentje van een rekbare stof die het paard goed bedekken(ook de buik dus) en waarvan de mazen echt fijn genoeg zijn om de muggen buiten te houden
bij de links op www.icelandic-horses.com kun je verschillende verkoopadressen vinden
fra liberte, de meulenkamp, icy spirit, sanderse
en bij de duitse links heb je de dohlenhof , zilke icelandics
en volgens mij staan er wel meer sites tussen waar ze de boett of een goede vergelijkbare dekens verkopen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 19:28

Iemand dan ervaren met de deken van Ivanhoe? : http://www.ivanhoe-he.com/nl_index.htm . Twijfel namelijk of deze wel zo goed werkt. Maar als het werkt, dan scheelt het een heel stuk in de kosten..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:17

Dit is wel een erg kleine uitvoering *LOL* Als je paard echt eczeem heeft, dan heb je alleen hier niet genoeg aan. Mijn pony schuurt manen, staart, hoofd en met de eczeemdeken kreeg hij meer last van zijn benen en neus (Tja, die mugjes moeten toch ergens proberen te prikken Knipoog Heb echter al meerdere opmerkingen gehad over hoe mooi vol Andrew zijn staart is! Toch wel bijzonder als je bedenkt dat hij hem voorheen elk jaar bovenop bijna kaal schuurde! Die van mij wordt straks weer van top tot teen ingepakt...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:58

Weten jullie ook echt een plaats waar je ze kan kopen? Ik ben op zoek naar een goed Boett deken voor mijn vriendin haar Fjord. Maar mijn vriendin heeft geen pc. Nu wil ik zoveel mogelijk info hierover uitprinten voor haar en mogelijke koopadressen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:48

Boett is het beste,
tel: 0591-361932

Wij hebben hem nu net weer voor het 3e seizoen opgelegd, vorig jaar heeft hij er wel een grot gat in gemaakt maar omdat de stof zo dus in was hij super zelf te repareren. Je krijgt ook reststof erbij om evt. gaten te maken.
Afgezien van de extra zoompjes ziet hij er echt nog super uit.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:41

En omdat het zo'n dunne soepele stof is......is de deken ook zo weer droog na een fikse regenbui.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat je paard of pony verkouden wordt. Nog een bijkomend voordeel, ze komen heel erg schoon onder de deken vandaan!!! Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:46

bij de Meulenkamp is ie te koop, telefoon nummer zie je hierboven al staan bij Sjuimpje...
wij hebben net gebeld en de dekens kwamen binnen 2 weken binnen...
dan zouden ze hem meteen opsturen...we gaan het gewoon proberen