Ik ben er al een maand of 2 mee aan 't worstelen... En er is niemand die mij exact kan vertellen wat mijn paardje nou precies mankeerd.
'T begon dus allemaal zo'n 2 maanden geleden dat ik savonds de stal binnenkwam en me echt helemaal kapot schrok! Owim stond als een bezeten paard te schuren en te bijten. Maar omdat de jeuk aan de achterkant zat (Alleen aan de linker achterhand, zijn linkerbil dus, van de ruggengraat en staartwortel tot aan het begin van zijn achterbeen) en hij daar dus met zijn tanden naartoe reikte om daar eens flink tekeer te gaan gleed hij met zijn achterbenen constant in een splagaat! Ik dacht, straks bezeert hij zich enorm! Dus heb ik zijn stal extra dik opgestrooid tegen het glijden en de volgende dag meteen de DA gebeld. Ook met het borstelen van de jeukende plek trok Owim zijn bovenlip op (echt van ja lekker!) en zakte hij steeds verder door zijn linker-achterbeen. En ja, toen begon de zoektocht:
* De DA stelde voor om een mestonderzoek te doen, want hij vermoedde dat de jeuk van wormen vandaan zou komen. Maar daar bleek uit dat hij nergens last van had.
* De DA heeft ook voor de zekerheid 2 middeltjes bij ons achtergelaten: Nordol 2000 en Horsol (tegen parasieten en schimmels e.d.)
* Daarna heeft de DA een afkrabsel (monstertje van de huid) meegenomen voor 't lab om te onderzoeken op parasieten en schimmels. Maar ook daar kwam geen resultaat uit.
* Daarna (op mijn eigen voorstel) hebben we besloten om zijn rantsoen aan te passen, hij stond op prestatie-brok wat we terug hebben gebracht naar basis brok en zijn musli heb ik weg genomen. Hij krijgt nog wel hetzelfde kuilgras. Nadat ik zijn brok dus heb aangepast merkte ik eindelijk wel wat verschillen. De jeuk werd aanzienlijk minder, en de schuurplekken groeide weer netjes bij.
Eindelijk dacht ik, 't word eindelijk minder! Maar sinds een paar dagen begint mij iets totaal anders op te vallen aan de rare plek. Waar de aanzet zit van zijn staartwortel begint er een soort kuiltje te ontstaan. Een soort ingevallen plek. Terwijl als je aan de rechterhand van hem gaan staan hij helemaal mooi rond is, maar aan deze kant is er ook helemaal niks aan de hand, geen jeuk niks! Haren groeien wel nogsteeds mooi bij, dus schuren zal hij niet meer doen. Toch met borstelen blijft hij naar links trekken, en die rare ingevallen plek?
Heeft iemand enig idee? Ben echt een beetje ten einde raad!

edit: typfoutje