hoi
vorig jaar verdraaide mijn paardje haar been tijdens het vrijspringen.
Ik heb daar veel problemen mee gehad. ze liep op 3 benen en wou er niet meer opstaan
de dierenarts is meerdere keren langs geweest en heeft me uit eindelijk naar de kliniek gestuurd.
ik ben toen op de kliniek in Emmeloord geweest. daar zijn foto's van haar voet gemaakt.
ze bleek toen een scheurtje te hebben onder haar kogel net boven haar hoef. aan de voorkant.
dat scheurtje was zich gaan omzetten in kalk en was gaan ontsteken. dus me paardje kreeg ontstekings remmers.
en na 5 maanden kreupel kon ik haar weer rustig op gaan bouwen. We zijn nu ongeveer weer 4/5 maandjes bezig om har weer op te bouwen en op conditie te krijgen
tot gister middag! Ik had haar met een andere pony even in de bak los gezet zodat ze even haar energie kwijt kon.
Ik doe dat heel vaak dus je staat er niet bij stil dat het fout kan gaan.
ze was lekker aan het spelen met die pony lekker bokken en rennen.
tot ze zich opeens verdraait en uitglijd. ze stond op en galopeerde weg ze trok wat met haar rechter achter been maar na een paar galop sprongen liep ze weer goed.
totdat ze over ging terug naar de draf liep ze toch echt wel kreupel aan haar linker voor been
NEE dacht ik dat is het zelfde beentje als vorige keer ik haalde haar gelijk de bak uit maar omdat ze zo druk was liep ze nog niet zo heel erg kreupel ik heb het gelijk proberen af te spuiten en er even op stal gezet zodat ze even rustig kon worden.
toen kwam er iemand naar me toe dat ze opeens op 3 benen stond.
dus ben naar der toe gegaan n dacht ik stap even met er maar ze wou er niet op staan en sprong beetje op 3enhalve been achter me aan haar pees werd iets dikker en haar kogel werd helemaal warm.
dierenarts is geweest maar kon niet echt een goed punt zoeken want alles deed pijn bij haar wat je ook aan raakte
ze heeft een pijnstiller gehad voor de nacht en ik moet medicijnen geven tegen ontsteking. toen ik haar net der stal uit haalde was er nog niet echt verbetering je mag er nu wel aan komen maar als je drukt trekt ze gelijk weg ik ben toch weer bang voor een scheurtje
ik wou me verhaal even kwijt!
naomi