mok, 6e dag aan het smeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sill
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: driebergen-rijsenburg

mok, 6e dag aan het smeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 08:34

mijn fjord heeft 2 plekjes mok, en ik smeer nu voor de 6e dag, na hoeveel dagen behoort het over te zijn eigenlijk? Voordat ik de dierenarts moet inschakelen voor een eventueel ander middeltje.sill Scheve mond


JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 08:43

het bese middel dat ik ken is aloe vera gel
2 dagen smeren en foetsjie

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:24

probeer eens wat anders dan het bekende smeerstltje ik vind deze echt zuper slecht werken, mijn paard had vorig jaar toen ik hem kocht hele erge mok zo erg dat er een hele bult opzat en was gaan ontsteken ik hebhem toen drupples door zijn eten gedaan (die speciaal voor mok zijn) en het was zo over, hoelang het duurt voor dat het over is verschild met hoe erg het is, ook zijn de pilletjes mok-crue heel erg fijn. kunne ook gewoon door het eten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:25

Hm ja deze vraag had ik dus ook.
Ik ben nu 2 dagen aan het smeren wel met gewoon mokzalf, maar ik heb wel het gevoel dat het beter aan het worden is, alleen ik wil zo graag dat het over gaat.

sill
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: driebergen-rijsenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 07:32

Goh, dat van die druppels en tabletjes is ook inderdaad een andere mogelijkheid. Dat is bij haar niet nodig aangezien het niet heel erg is, maar vandaag ga ik eens voelen of er nog korstjes op zitten, als de huid weer glad is kan ik dan eigenlijk stoppen met smeren, of kan het nu nog terugkomen? Misschien moet ik dan bijvoorbeeld uierzalf smeren als voorzorg. Groetjes sill

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 08:47

Bij mij duurde het 2 maanden...
Helaas ook een extreem geval.

Gebruik de zoekfunctie eens, dan lees je het verloop van mijn paard en ook van anderen.
Maar overleg ook eens met je da, zeker als het been dik wordt zal ze hoogstwaarschijnlijk aan de antibiotica e.d. moeten.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:10

Voor het ergste heb ik mokzalf van de dierenarts, werkt toch als beste. En verder goed insmeren met MSM zalf, heb ik beter resultaat mee dan calendula, mokzalven uit de winkel en andere smeerseltjes.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:02

Zelf heb ik voor mok "Bag Balm Antiseptic" oftewel antiseptische uierzalf.
Erg goedkoop en het is er zo mee weg. Lekker vet om de huid soepel te houden en door de antiseptische werking verdwijnt de mok.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:38

Er zijn 101 middeltjes om de kwaal te verhelpen, maar let ook eens goed op de oorzaak. Staat hij nog in een modderige wei of een natte stal?? Zoja, dan blijf je nog wel even smeren. Eerst ook de oorzaak oplossen dus. Verder hebben wij bij onze merrie een middel van de dierenarts gekocht wat erg goed helpt.
Succes Wiesje.

sill
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: driebergen-rijsenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 18:47

ze heeft een droge stal en loopt overdag wel buiten, nu is het gelukkig droog, ikzelf denk dat ze de mok door haar klosjes aan haar voeten heeft opgelopen, die bleven de modder lekker vasthouden, toen het nog nat was buiten. bedankt voor alle tips, groetjes sill

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 05:33

ik heb geen goede ervaringen met mokzalf; er blijft vuil aan hangen en dit maakte de mok alleen maar erger. Schoon en droog houden, dat is de remedie. En natuurlijk cure mok geven!

sill
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: driebergen-rijsenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 07:32

het zijn gelukkig geen open wondjes, maar het zijn korsten , er zitten er nog maar een paar kleintjes gelukkig. En de zink in de mokzalf droogt dit allemaal goed in. Het zand blijft inderdaad hangen in de harige klossen van de voet, maar ik heb het steeds heel erg dik ingesmeerd. Ik heb alleen maar een klein beetje haar kunnen wegknippen en niet alles, want dat staat ze niet zo makkelijk toe. sill

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:09

Een dierenarts bij ons in de buurt maakt een soort mokwater het is er zo mee weg! Het is alleen niet lang houdbaar en je moet een heel flesje kopen. Bij Pablo was het met een week weg! Veel succes!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

sill
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: driebergen-rijsenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 06:21

er zit nog één plekje en dat moet nog besmeerd blijven worden, maar ik ben een aantal dagen met vakantie weg en kom woensdag weer terug, hopelijk is dat niet te lang. Zal wel goed zitten, het is praktisch over. Woensdag ga ik weer wat nieuwe zalf halen, hetzelfde maar, omdat het toch goed heeft geholpen. Wel handig al die tips, leerzaam voor een eventuele volgende keer, hopelijk niet natuurlijk, maar ook handig om de tips door te geven aan anderen.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:42

Als je paard eenmaal gevoelig is voor mok, blijft het vaak terugkomen (is mijn ervaring). Let ook goed op dat je de sokjes goed afdroogt als je de beentjes hebt gewassen!

Mist

Berichten: 9454
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:18

Mijn hoefsmid zegt altijd dat zinc zalf het beste is

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:09

mijn 2 merrie's hebben ook mok. Door de te natte wei.
Wij hebben van alles geprobeert. verschillende mokzalfjes uiercreme zalfjes van de DA niets hielp er tegen. Het werd ook niet echt minder.
Nu heb ik een tip gehad en dat is vuile olie met een kwastje op de plekjes /benen smeren, En dit goed volhouden . Het is dan ineens een heel stuk minder en dan weg.
Toen ik dat hoorde dacht ik ook van dat kan NOOIT goed zijn. Maar het helpt echt heel goed.
Als het open is moet je het er niet opsmeren maar er om heen.

Vuile olie kan je gratis krijgen. Wij halen het altijd bij het smidje.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:10

ik heb het eerder eens ergens gelezen ja, maar vuile olie is volgens mij wel erg agressief ja, ik zal het zelf dan ook niet zo snel gaan gebruiken. Wij gebruiken hydrocortiderm, werkt ook erg goed, als de plekjes weg zijn of bijna weg, blijven we er altijd nog even levertraan zalf op smeren zodat er geen vocht en alles bij kan komen. Hydrocortiderm mag niet langer dan een week gebruikt worden (hoeft ook meestal niet), omdat er hormonen in zitten

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, assebassie, Eapy, Fayyah19, Muronia, Sjafrane, Trendiction en 33 bezoekers