spierkrampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

spierkrampen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 22:08

Hoi!

Vrijdag ben ik met chinouc op het bouwterrein bij ons gaan rijden.Doen we wel vaker alleen was het nu wat zachter dan normaal.Ik hield er rekening mee dat het zwaarder was.
Ik denk dat we bij elkaar ongeveer 30 minuten gereden hebben daar waarvan 15 minuten actief.
Toen ik stopte en wilde uitstappen stond ze ontzettend te pompen .Dat werdt flink uitstappen dacht ik maar vond het wel vreemd dat ze zo moe was en schrok daar wel van.Dit was ik niet gewend van haar.Chinouc is altijd aardig actief en kan flink wat heben.
Toen ik even stil stond en weer verder wilde stappen had ze er veel moeite mee en liep kreupel.Ik ben afgestapt en wilde direct naar stal lopen.Maar chinouc had echt moeite om weg te stappen.Ze viel zowat om omdat haar linkerachterbeen bleef staan.
Op stal zagen we dat de spieren in de achterbenen aan het samen trekken waren.Ze werden ook keihard.
Ik schrok me rot en dacht meteen aan Maandagziekte.Maar dat kon haast niet want ze heeft elke dag van die week gewoon haar beweging gehad.Die dag ervoor heeft ze met mn bijrijder op dat zelfde bouwterrein gereden.
10 minuten later leek het alsof ze echt op haar tenen liep(hoefbevangen?)

Mn vriend heeft chinouc direct gemasseerd en gestrekt om de spieren weer soepel te maken en de kramp tegen te gaan.Ik heb de after riding ingemasseerd en de deken erop gelegd om dr spieren warm te houden.
Toen de spieren weer soepel waren hebben we haar naar stal gebracht.
In het begin stond ze echt heel erg zielig alsof ze niet meer wilde staan maar wilde gaan liggen.Later begon ze aan haar hooi te knabbelen en dronk haar water.

Later die avond zijn we nog wezen kijken en toen stond ze ook weer rustig haar hooi te eten maar wilde nog geen bix.
De volgende keek ze weer vrolijk uit dr ogen en at weer prima.Ze liep nog wel wat stijf.
Vandaag ging het weer beter en liep ze niet meer stijf.s'Middags durfde ze zelf een drafje aan terwijl ze los in de bak liep.

Nou mijn vraag, wie o wie weet wat dit geweest kan zijn en waardoor??
Naar mijn idee heb ik niks verkeerds gedaan.Of wel?

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:15

En ik ben dus de bijrijder van janneke.. Ik kom net thuis en hoor het verhaal over Chinouc. Ik wil voor de volledigheid even erbij vermelden dat het eigenlijk afgelopen donderdag erg goed ging met Chinouc, ze liep erg goed, was gewoon vrolijk en liep mooi nageeflijk (zonder dat ik haar in de krul trok oid). Wel viel me op dat de grond op het bouwterrein niet goed was, dat gaf ik ook door aan Janneke. Zou dit dan de oorzaak kunnen zijn van haar pijn??? Dat ze gewoon te vaak struikelde?? Ik heb ongeveer een uur met haar gereden zonder echt veel van haar te vragen, ze was niet buiten adem of bezweet oid. Ik vind het zo erg dat ze zoveel pijn had... als iemand iets weet: laat het ons weten!!!! Groetjes,

Susan

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 09:47

O misschien dat dit helpt..ze was wel hengstig en flink ook.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:13

hoefbevangen dan lopen ze juist niet op hun tenen, ze hangen dan naar achteren. Tenzij het om de achterbenen gaat, want dan staan ze juist veel op de voorbenen.
Ik zou eerder aan tying-up denken. Als ze morgen nog stijf is zou ik even de da bellen of die haar spierenzymen zou willen onderzoeken.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 11:23

Hoi!

Idd je hebt gelijk mikey!

Gister heb ik de dierenarts laten komen want ze had aardige koorts(39,8).
ws heeft ze een kou op dr longen, want de da hoorde meer dan zou moeten.
Chinouc heeft een antibiotica prik en een pijnstillend en koorstremmende prik gekregen.Verder moet ik deze dagen antibiotica poeder aan dr geven 2x daags.
De da denkt dat ze spierkrampen zijn gekomen door de koorts, ze was dus al langer ziek zonder dat ik het merkte Verdrietig

maar goed..vanmorgen had ze 37,4 dus dat gaat weer harstikke goed!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 21 bezoekers