koliek tijdens de buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

koliek tijdens de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 21:26

Hai,

Ik ging vandaag met de verzorgpony's van mijn achternichtje rijden. We waren ongeveer een uurtje onderweg toen een van de pony's ging liggen.
Hij was duidelijk niet in orde, dus toen zijn we omgekeerd en terug naar huis gestapt. Toen hij nog een keer ging liggen is ze ernaast verder gelopen. Hij hijgde ook heel erg na de eerste keer dat hij was gaan liggen.
Deze pony heeft in het voorjaar altijd diarree van het jonge gras, dat had hij nu ook terwijl er in zijn wei geen gras te bekennen is.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de pony zo ziek was ineens?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:22

ik heb dit ook een keer mee gemaakt. dood eng want we waren nog 1 1/2 uur van huis. dus stappens aan de teugel met zadel wat losser en zweep er achter naar huis. na die anderhalf uur stappen was het gelukkig ook weer over maar ik ben me doodgeschrokken. ook die van mij had kale wei en er was geen aanleiding van voer om dit te krijgen. het enige wat ik kon bedenken was zandkoliek omdat de wei zo kaal was. heb haar daarna sand clear gegeven maar of dit geholpen heeft weet ik niet.

Ook ik ben dus nooit achter de oorzaak gekomen

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 09:22

Deze pony was ook wel een beetje opgeknapt toen we weer thuis waren, maar hij wilde nog steeds niet eten (wel drinken). We hebben hem dus geen voer gegeven en gewoon weer in de wei gezet. Wel op het achterste stuk, want als hij voor ineens gaat liggen ligt hij op beton.